La campanya de la Copa Amèrica de Vela arriba a l'estat espanyol. Turisme de Barcelona ha iniciat una campanya per difondre la Copa Amèrica en els països participants en la regata que es disputarà a les aigües de Barcelona a partir del mes d’agost i fins a l’octubre. A l'autovia A2 de Madrid, que dona accés a la capital espanyola, ha aparegut aquest dilluns una gran lona de 1080 m2 amb el lema "Barcelona, amfitriona per naturalesa", una campanya que pretén remarcar el  "caràcter obert, hospitalari cosmopolita" de Barcelona, com a amfitriona de grans esdeveniments. La campanya ha coincidit amb la presentació de la copa a Madrid en el context del Nueva Economia Forum on han participat el ministre d’Indústria i Turisme Jordi Hereu, l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, el conseller en funcions  d’Empresa i Treball, Roger Torrent i el CEO de  l’America’s Cup, Grant Dalton per explicar com es prepara la ciutat, quin és el calendari de la competició i totes les activitats i experiències que s’han programat per gaudir de l'esdeveniment. 

'Barcelona, amfitriona per naturalesa'

El lema de la campanya pretén ressaltar el caràcter de Barcelona com a una ciutat amfitriona per a la cultura i per a l'esport, i a més té una doble lectura: relaciona la celebració de la Copa Amèrica amb el  caràcter i l’esperit com a ciutat amfitriona i alhora descriu el potencial natural de la Ciutat i el  seu territori amb el mar, el bon temps, l'oferta. A banda, de la lona, la campanya també inclou 6 càpsules de vídeo amb entrevistes als patrons de cada equip que fan d'amfitrions en llocs emblemàtics de la ciutat com la Fundació Miró, el recinte Modernista de  Sant Pau, la Torre Glòries o el MNAC. En aquests vídeos es mostrarà “Barcelona des de l'aire”, la Barcelona sensorial, Barcelona arran de terra, i  altres detalls visuals.  

La campanya es podrà veure online i offline a Espanya i en els països dels equips participants. A Espanya, la campanya arribarà a Madrid, Sevilla, Màlaga, València, Saragossa, i Bilbao. A Regne Unit a Londres, Manchester, Bristol, Liverpool, Birmingham, Bristol, Edimburg i Glasgow. A Itàlia, al nord d’Itàlia, Roma, Palerm i Nàpols mentre que a França s’impactarà a les ciutats del Sud de França i Île-de-France. A Suïssa a Ginebra i Zuric.

La importància de la competició

L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha afirmat que la Copa Amèrica ha permès alinear els interessos de l'Estat, la Generalitat i l'Ajuntament acabant amb una etapa d'alta complexitat política. "Després d'anys molt complicats, d'enfrontament, de tensió, aquest esdeveniment té el suport de tothom, de les tres administracions, i abraça tot l'espectre polític, que ens hem posat d'acord", ha assegurat en un acte a Madrid, des d'on ha llançat la invitació a tot Espanya a "viure" l'esdeveniment com a propi. El conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, ha afegit que s'ha treballat per fer que la competició d'enguany benefici l'economia catalana i impulsi "una nova relació de Catalunya amb el Mediterrani".

Per la seva banda, el CEO de la Copa Amèrica de vela, Grant Dalton, ha assegurat que una "de les grans decisions" que han pres com a organització ha estat la de celebrar la pròxima edició a Barcelona, "probablement la millor en 50 anys", i ha remarcat la importància de deixar un "llegat" a la ciutat i el país. "La Copa Amèrica és el trofeu esportiu més antic del món i una de les coses que és completament única és que el defensor estableix les regles. I això és únic perquè no hi ha FIA ni FIFA, no hi ha organització excepte nosaltres i així podem prendre decisions molt ràpidament. I una d'aquestes grans decisions va ser triar la ciutat de Barcelona", ha destacat.