Els 1.500 creueristes que es troben encara retinguts al port de Barcelona perquè 69 d’ells -14 dels quals menors-, de nacionalitat boliviana, no disposen d’un visat legal per a viatjar per l’espai Schengen, viuen hores d’incertesa. La nit de dimecres es desconeixia encara com es resoldria finalment el problema, originat per la situació de la setantena de bolivians que van sortir del Brasil amb la documentació falsa. Les autoritats brasileres no van detectar que la documentació no era correcta i els van deixar viatjar. El vaixell va fer una escala a Tenerife, on van poder desembarcar sense problemes, però les forces de seguretat espanyoles al port de Barcelona ho han impedit finalment.
Alguns familiars dels passatgers bolivians, que els esperaven a Barcelona, han explicat a la premsa que han estat víctimes d’una estafa i que l’agència que els va vendre el viatge els ha arribat a cobrar uns 10.000 dòlars, incloent-hi el visat per moure’s per l’espai Schengen. Experts citats per Televisió Espanyola han opinat que la responsabilitat de repatriar els 69 bolivians és de la companyia de creuers, MSC Cruceros. Algunes informacions apunten que es podrien noliejar avions per repatriar els viatgers bolivians perquè la resta de passatgers del creuer pugui continuar amb el viatge, que els ha de dur fins a Croàcia. Els seus plans, però, s’endarrereixen de moment i ja fa un dia que estan aturats a la capital catalana.
El document que necessita el vaixell per continuar el viatge
Segons fonts del sector nàutic consultades per ElNacional.cat, el problema és que al vaixell se li ha retirat un document crucial per poder navegar, el Ship Clearance, emès per la Direcció General de la Marina Mercant. Aquest document certifica que tot està en regla i que la nau pot continuar amb el viatge. Davant de la situació plantejada, amb els 70 creueristes que no tenen els papers en regla, el creuer no pot continuar. Les mateixes fonts creuen que la solució es trobarà ràpidament perquè la indústria dels creuers a Barcelona és massa potent per a no resoldre el conflicte amb certa celeritat. També apunten que es podria produir una situació de conflicte amb altres creuers que esperin entrar al port, però que el lloc estigui encara ocupat pel creuer problemàtic.
Aquest dimecres el creuer retingut tenia una escala a Còrsega i té visites previstes en altres ports com Civitavecchia i Venècia, entre d'altres, fins a acabar definitivament el viatge a Croàcia. Fonts de la companyia citades per l’agència ACN han informat que a la resta dels viatgers que no poden continuar el creuer pel Mediterrani se'ls ha ofert baixar de nou a terra per seguir visitant Barcelona i que els ha posat a disposició diferents busos per traslladar-los al centre de la ciutat. Creueristes espanyols afectats per la situació han explicat a TVE que se'ls està plantejant un retorn dels diners del viatge comptant des del dia 2 d'abril i un descompte del 50% per la contractació d'un altre creuer que s'hauria de fer en un període de temps concret.