La Cuca de Llum del Tibidabo ha estat guardonada en els Internacional Design Awards, a la categoria de sostenibilitat, disseny d'arquitectura verda i infraestructures sostenibles. El premi reconeix els "projectes visionaris" i destaca el disseny únic del funicular, així com la seva proposta de transport col·lectiu responsable en el medi ambient. La Cuca de Llum ja s'ha consolidat com la principal opció de transport col·lectiu per pujar al parc d'atraccions amb més de 806.000 usuaris un creixement del 19,5% durant el 2023. El nou funicular es va posar en marxa l'estiu de 2021, i des d'aleshores s'ha convertit en un referent internacional en disseny i mobilitat sostenible, que acumula diversos reconeixements internacionals, com el mateix International Design Awards, l’Architizer A+, el DAN Paris Design o el LOOP Design.

Reconeixement de la Cuca de Llum

La Cuca de Llum va assumir el repte de substituir l'històric funicular del Parc d'atraccions Tibidabo, que portava en funcionament des de 1901, i tenia l'objectiu de reduir les emissions i potenciar l'ús del transport col·lectiu per arribar a la part més alta de la muntanya. El disseny del projecte és de l'estudi barceloní MIAS Arquitectes, que va donar un nou aspecte al funicular, que combina un disseny únic amb l’aplicació de solucions tecnològiques per crear un referent de la mobilitat sostenible. El seu creador, l’arquitecte Josep Miàs, defineix la Cuca de Llum com "un exemple d’arquitectura mòbil amb elements de disseny en tots els seus elements", com els sostres de vidre i els bancs transparents, que permeten la visió panoràmica de l’entorn durant el trajecte. 

El seu creador, l’arquitecte Josep Miàs, l’ha definit com “un exemple d’arquitectura mòbil amb elements de disseny en tots els seus elements”, com els sostres de vidre i els bancs transparents, que permeten la visió panoràmica de l’entorn durant el trajecte.

El Tibidabo arriba als 680.000 visitants

El parc d'atraccions Tibidabo, que obrirà les portes de nou el pròxim 3 de març, va rebre 681.000 persones durant el 2023. Una xifra que suposa un creixement de gairebé el 10% respecte de les dades del 2022. El parc també va registrar un increment en el nombre de socis del Tibiclub. Més de 21.600 famílies són usuàries de l’abonament anual, un 8% més que el 2022. Al marge d’això, més de 806.000 persones van utilitzar la Cuca de Llum per pujar al cim del Tibidabo, un 19,5% més que el 2022. 

El parc ha consolidat el 2023 la seva aposta per la realitat virtual, que amplia l’experiència d’atraccions estrella com la Muntanya Russa, el Tibidabo Express i Beyond. També s’ha mantingut la programació d’espectacles dirigits a tots els públics, com el Krüeger Hotel i el cinema 4D Dididado, que han atret 154.000 i 128.000 espectadors, respectivament. Per la seva banda, l’espai Marionetarium ha rebut més de 60.000 visitants, mentre que 24.500 nens i nenes s’han apropat a conèixer les mascotes del parc, el Ti, la Bi, la Da i el Bo. Ha destacat l’alta afluència de públic durant la campanya de Nadal. Més de 92.000 persones han visitat el Tibidabo per gaudir d’una programació nadalenca especial, amb propostes com la pista de gel sostenible de 200 m2 instal·lada a la plaça dels Somnis, per la qual han passat més de 12.000 persones.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!