L’inici de les obres de la connexió tramviària per la Diagonal no suposarà la fi de l’expansió d’aquest mitjà de transport públic al centre de Barcelona, almenys segons els desitjos de l’Associació Promoció del Transport Públic (PTP), una de les entitats que ha col·laborat activament amb l’Ajuntament de Barcelona per poder posar raïls al llarg de l’avinguda Diagonal, que vol que a mitjà termini aquest transport ocupi també una altra de les avingudes principals de la ciutat, la Gran Via de les Corts Catalanes, en el llarg tram de sis quilòmetres que uneix la plaça de Cerdà amb la de les Glòries.
L’estret lligam de la PTP amb l’Ajuntament de Barcelona en la qüestió dels tramvies explica que el president d’aquesta entitat, Adrià Ramírez, prengués la paraula aquest dilluns, juntament amb representants polítics, en l’acte de presentació de l’inici de les obres. Al seu parlament ja ho va avisar: un cop iniciada la connexió del TramBaix i TramBesòs, calia pensar “en una segona fase” d’expansió del tramvia, amb alguns eixos com l’allargament del tramvia pel carrer de Laureà Miró a Esplugues de Llobregat i allargar les línies T3 fins a Sant Vicenç dels Horts i la T4 fins a Badalona.
“Tramviaritzar la Gran Via”
Amb tot, el projecte estrella que va defensar Ramírez va ser el de “tramviaritzar la Gran Via entre la plaça Cerdà i el Besòs”, un projecte que ja està fet al tram entre la plaça de les Glòries i el límit amb Sant Adrià del Besòs, per on transcorren les línies del Tram T5 i T6. També dilluns, però al vespre, Ramírez va insistir en aquesta idea en una intervenció al programa ‘Bàsics’ de Betevé, on va defensar que “després del tramvia per la Diagonal, toca el de la Gran Via”. Segons Ramírez, la demanda de transport públic justifica posar-hi un tramvia: “Si hi ha alta demanda, està justificat fer un metro tot i el cost, si n’hi ha poca, està bé tenir-hi un autobús. En un terme mitjà, la solució tècnica més apropiada és el tramvia”.
En aquest sentit, va justificar que a la Gran Via no hi ha metro -en realitat, n’hi ha diversos trams entre les línies 1 i 2 del Metro i l'L8 d'FGC- “i la línia de bus H12 és de les que tenen més demanda de Barcelona”. A més, considera que la Gran Via “s’acosta al col·lapse d’autobusos que té la Diagonal i que justifica la unió dels tramvies”. Per això la PTP promou una línia que hauria de néixer a la plaça d’Ildefons Cerdà, que d’alguna manera hauria d’estar connectada amb el TramBaix, i travessar tot Barcelona fins a enllaçar amb el TramBesòs a la plaça de les Glòries. Pel que es veu, les defensores del tramvia no afluixen.