La degradació de l'urbanisme tàctic, en 10 imatges
Un dels principals problemes de l'aplicació de l'urbanisme tàctic a la ciutat de Barcelona, en particular al districte de l'Eixample, és la seva ràpida degradació i el mal ús que se'n fa. La pintura es fa malbé ràpidament, les zones d'esbarjo sovint són utilitzades per a cometre actes d'incivisme i els carrils guanyats als vianants són ocupats per cotxes que els utilitzen com a aparcaments d'urgència.
Tot plegat, detalls que demostren que sobre el paper aquestes actuacions sobre la via pública poden tenir una clara intencionalitat de millora de la vida dels ciutadans però que, a la pràctica, suposa un factor més en l'actual degradació que viu la ciutat de Barcelona.
El desgast de la pintura salta a la vista
Els carrils de calçada convertits en zona de vianants presenten diversos problemes, com la perillositat inherent per la proximitat dels blocs de formigó a la zona de trànsit. Un altre dels més evidents és el desgast de la pintura, que engrogeix i dona una imatge de deixadesa. / Foto: Carlos Baglietto
Copiar enllaç
Senyalitzacions confuses
Una de les queixes de la implementació de les superilles és la confusió en les senyalitzacions. No sempre està clar per on han de passar vianants, ciclistes, patinadores , motos i cotxes. / Foto: Carlos Baglietto
Copiar enllaç
Els nous espais no són per aparcar-hi cotxes
Un cotxe aprofita el nou espai per a vianants per fer una aturada sense col·lapsar la zona destinada als vehicles, una perversió clara de les intencions originals de l'actuació d'urbanisme tàctic. / Foto: Carlos Baglietto
Copiar enllaç
Repartidors amb poques zones de càrrega y descàrrega
La implementació de l'urbanisme tàctic als xamfrans ha comportat una reducció de zones d'aparcament . Els repartidors també troben a faltar més zones de càrrega i descàrrega. / Foto: Carlos Baglietto
Copiar enllaç
Restricció de la circulació
Un dels efectes més evidents i buscats amb l'urbanisme tàctic és el de restringir el pas de vehicles a motor, fet que comporta queixes entre automobilistes i motoristes. / Foto: Carlos Baglietto
Copiar enllaç
Superilles poc transitades
Un altre dels problemes de les superilles és que els veïns no acaben de fer-se-les seves. Sovint estan mésplenes per la nit que durant el dia. / Foto: Carlos Baglietto
Copiar enllaç
Carril esportiu o d'aparcament?
Una veïna que fa esport en un dels carrils guanyats pels vianants es troba amb la necessitat d'esquivar els vehicles aturats en una zona que no els pertoca. / Foto: Carlos Baglietto
Copiar enllaç
El mobiliari urbà, lloc per dormir?
Un home aprofita un banc per dormir, un ús que no entra en els pensats per al mobiliari urbà. / Foto: Carlos Baglietto
Copiar enllaç
Degradació i brutícia, tot en la mateixa imatge
Deixalles al costat dels contenidors al costat d'un punt degradat de l'urbanisme tàctic, dos problemes en una sola imatge. / Foto: Carlos Baglietto
Copiar enllaç
Els espais a l'ombra, ben aprofitats
No tot és negatiu, els espais a l'ombra suposen un punt de descans per a la gent gran de l'Eixample. / Foto: Carlos Baglietto