La reforma de la ronda Sant Antoni comença a agafar forma. L'Ajuntament de Barcelona ha dut a terme aquest dilluns una sessió informativa oberta a tot el veïnat per explicar detalladament l'inici de les obres de transformació de la ronda de Sant Antoni, entre els carrers del Comte d'Urgell i Floridablanca, i al carrer de Tamarit, entre Comte d'Urgell i la ronda de Sant Antoni. Les obres, que començaran el 8 de gener després de les festes nadalenques, estan planificades per millorar aquesta àrea que serveix com a punt de trobada entre Ciutat Vella i Eixample. L'àmbit de la ronda de Sant Antoni, anteriorment ocupat pel Mercat de Sant Antoni, serà remodelat amb una inversió d'uns 11,6 milions d'euros.
La transformació inclourà la creació d'una àrea pacificada, entre Villarroel i Floridablanca, on la circulació de cotxes desapareixerà per donar lloc a un espai en plataforma única. Aquesta nova plaça pacificada serà lliure de vehicles, excepte per als serveis i vehicles d'emergència. Combinarà parterres, zones verdes i àrees de joc, i es connectarà amb la plaça del Pes de la Palla, que també serà reformada per millorar l'espai públic i incorporar-hi una nova zona de joc infantil.
Pel que fa al transport públic, es preveu un carril bus de baixada des de Villarroel fins a Comte d'Urgell, resolent així el pas en direcció contrària del bus que existeix actualment al carrer del Comte d'Urgell. S'habilitarà una vorera àmplia al costat del Raval amb pèrgoles de fusta, compatibles amb el metro que discorre pel subsol. Pel que fa a la mobilitat amb bicicleta, es mantindrà la prioritat de pas del vianant. L'espai també inclourà zones de càrrega i descàrrega en el tram de pas de l'autobús, ajustant les places a la banda de Ciutat Vella per atendre una petició dels comerciants de la zona. La reurbanització del conjunt augmentarà els espais destinats als vianants i les zones verdes, amb un guany de més de 1.000 m².
El regidor de L'Eixample, Jordi Valls, ha confirmat als veïns que "no hi haurà cap modificació" sobre el projecte aprovat en el seu moment pel consistori i ha exposat que l'important ara "és començar les obres i acabar amb aquesta provisionalitat el més ràpid possible". Jordi Valls ha destacat que "caldrà definir", en funció de les necessitats, els horaris de càrrega i descàrrega, la circulació de bicicletes i patinets, perquè "no hi haurà un carril bici pròpiament dit i hem de generar un ordre". Finalment, Valls també s'ha referit a la recollida d'escombraries, indicant que s'ha de decidir on se situen "definitivament" els contenidors.
Pel que fa al calendari de les obres, està previst que comencin el 8 de gener i durin uns 16 mesos. Les fases inicials se centraran en els trams de la ronda de Sant Antoni i les voreres del costat Eixample i Raval. Posteriorment, es realitzarà una segona fase que abordarà el carrer de Tamarit i les places del Raval. Un cop completades les obres, es treballarà en la governança de l'espai, tenint en compte els usos que la ciutadania li doni i les noves dinàmiques de la ronda de Sant Antoni.