Mentre la pel·lícula ‘El 47’ segueix triomfant als cinemes amb la narració de la victòria veïnal dels veïns del barri de Torre Baró, que van aconseguir transport públic per mitjà de l’acció contundent de segrestar un bus de la línia 47, veïns del barri de Vallcarca, al districte de Gràcia de Barcelona, han emprès també una acció unilateral per cridar l’atenció de la necessitat de disposar d'una parada digna, amb l’autoconstrucció, aquest dijous, d’una marquesina de fusta per poder esperar el bus, en aquest cas, de la línia 87, d’una forma més còmoda, cansats de reclamar que se'ls n'instal·li una d’oficial i reglamentària sense aconseguir-ho.
La construcció va tenir lloc dijous, tal com va donar a conèixer en xarxes socials l’entitat Associació Veïnal Som Barri, que igualment va informar que una desena d’agents de la Guàrdia Urbana es va presentar al lloc dels fets, aparentment amb la intenció d’enderrocar la parada, cosa que finalment no van fer en constatar que aquesta s’havia construït en un solar de titularitat privada i no a la via pública. “Avui unes veïnes del barri, cansades d'esperar la marquesina del 87 que mai arriba, han decidit que la feien amb les seves mans”, ha apuntat aquesta entitat, que ha afegit una crítica cap al govern municipal: "Sembla que al PSC de Barcelona li agrada molt la pel·li del 47, però no l'han entès”.
Una vorera massa estreta
La reclamació d’un espai per seure ha estat una llarga reivindicació dels veïns d’aquest carrer i usuaris del bus 87, que fa el recorregut de la plaça Gal·la Placídia fins a l’estació de Metro d’Horta travessant el barri de Vallcarca. Fonts de l'Ajuntament han assenyalat a ElNacional.cat que el motiu pel qual no s’instal·la una marquesina és perquè la vorera és massa estreta, i fer-ho impediria el pas dels vianants, i a més, no es pot instal·lar en un espai privat, sinó que s'ha de posar a la via pública: "En aquesta parada del carrer Farigola no és possible instal·lar-hi una marquesina, ja que no compleix els criteris d'accessibilitat a l'espai públic. La vorera disposa d'una amplada d'1,8 metres, una situació habitual als barris de Vallcarca i el Coll per on circula el 87 i els models de marquesina utilitzats a Barcelona tenen una amplada d'almenys 1,5 metres, deixant una distància insuficient per complir la normativa". De moment, doncs, els veïns han trobat una solució, construir-se ells mateixos la parada. Això sí, en un solar de titularitat privada. L’esperit de Manolo Vital i la lluita veïnal del bus 47 continua viu a Barcelona.