Les pressions de les multinacionals del motosharing continuen per a l'Ajuntament de Barcelona en un moment en què el Consistori està estudiant la documentació presentada per les empreses que continuen al concurs abans de l'adjudicació final de les llicències.
Els experts consideren que "el model obert, igualitari i participatiu" que ha impulsat l'ajuntament d'Ada Colau per regular el servei de motosharing es veu "entelat" pel termini fixat a l'hora de desplegar les llicències.
En les bases del concurs ja s'havia contemplat una extensió de 30 dies més en el cas de demostrar que els vehicles són en producció, aspecte que ajudava els emprenedors a poder optar a aquest concurs, com així va passar.
Encara així, les condicions que fixa l'Ajuntament per ampliar els terminis deixen en l'aire algunes qüestions interpretatives de l'àmbit jurídic, de manera que els emprenedors petits no obtenen cap resposta després de presentar els corresponents escrits a l'ajuntament de Barcelona, segons asseguren fonts jurídiques.
Aquestes mateixes fonts opinen que "aquest silenci, juntament amb les constants mostres de desacord dels grans operadors que no tenen cap dificultat per desplegar les seves motos després d'estar operant fins ara en una situació no regulada, augmenten els temors dels petits adjudicataris que el model que volia implantar aquest govern municipal es vegi afectat".
De ser així, les fonts consultades adverteixen que el sector quedaria de nou en mans dels gegants de la mobilitat sense oportunitat d'entrada a nous operadors i sense poder actuar sota un lliure mercat real. Per a les empreses de nova creació "només d'aquesta forma, es pot oferir un servei competitiu i de qualitat per al ciutadà".