La principal associació del sector del taxi, Èlite Taxi, no ha pogut arribar al miler de vehicles que dilluns mateix prometia el seu líder, Tito Álvarez, en una mobilització de protesta per la multa de 123.000 euros que els ha imposat l’Agència Catalana de la Competència (ACCO) per haver fet “boicot” a Uber. A l’inici de la marxa lenta s’han pogut comptar uns 200 vehicles, que han augmentat fins als tres centenars quan la columna ha arribat a la Via Laietana, formant una llarga cua entre la plaça Urquinaona i la Gran Via passant pels carrers de Fontanella, Pelai i Balmes. Tot i això, Álvarez ha anunciat que a banda dels resultats de la mobilització d’aquest dimarts n’hi haurà una altra dilluns vinent, en ocasió de la Diada Nacional, perquè “l’Onze de Setembre és un dia per reivindicar drets i llibertats i nosaltres els reivindicarem per al sector del taxi”. De fet, Álvarez ha assegurat que la “gran mobilització” de l’Onze de Setembre inclourà una aturada total i l'ocupació de la Gran Via.

Taxistes protesta Barcelona Elite Taxi a plaça Urquinaona Carlos Baglietto
La capçalera de la protesta a la plaça Urquinaona. Tot i que a la sortida hi havia uns dos-cents vehicles, finalment s'han aplegat uns tres-cents / Foto: Carlos Baglietto

🔴 Mobilització de taxis a Barcelona, DIRECTE | Última hora de la protesta d'Élite Taxi

Més enllà del que pugui passar la setmana vinent, aquest dimarts els taxistes han iniciat una marxa lenta cap a les 10 del matí amb destí a la Via Laietana, seu de l’ACCO, on han protestat per la multa i han demanat la dimissió de Roger Loppacher, president de l’ACCO, i Susanna Grau, directora general de l'ACCO, com a màxims responsables d’una entitat independent que, per a Élite Taxi, funciona com un “Tribunal d’Ordre Públic o com un tribunal nazi dels que muntaven farses contra els dissidents”. Amb un discurs contundent en compareixença prèvia als mitjans, Álvarez ha assegurat que darrere de la multa d’ACCO hi ha Uber: “Els mafiosos estan allà i els treballadors, aquí”, ha sentenciat.

Una multa que no poden pagar

En tot cas, Élite Taxi afronta una multa que, segons ha admès el propi Tito Álvarez, “no podem pagar”, i per això ha advertit que la sanció pot portar a la desaparició d’Élite Taxi, però no de la lluita que representen. “Morirem matant”, ha afirmat, tot i lamentar que cap grup dels que formen el Parlament de Catalunya els hagi cedit espai per parlar a la sala de premsa. De fet, Élite Taxi només ha comptat amb el suport de Comissions Obreres i del seu secretari general a Catalunya, Javier Pacheco, que ha afirmat que el sindicat està al costat d’Élite davant “aquest atropellament, perquè ells defensen els interessos dels taxistes contra les empreses que ‘uberitzen’ el transport de passatgers”

Querella contra Loppacher i Grau

En tot cas, el punt àlgid de la protesta ha estat cap a dos quarts de dotze quan, davant la seu de l’ACCO, a la part superior de la Via Laietana, Tito Álvarez i altres activistes del sector han fet esclatar una traca de mil metres de longitud a més de repartir bitllets de dòlar amb la cara del president de l’ACCO, Roger Loppacher. A més, el portaveu d’Élite Taxi ha anunciat que els serveis jurídics d’aquesta associació ja preparen una “querella per suborn, prevaricació i tràfic d’influències” contra Loppacher i Grau, per, al seu entendre, actuar en funció dels interessos d’Uber. “Anirem per a ells”, ha assenyalat Álvarez.

 

Cal tenir en compte, en tot cas, que en aquesta ocasió Élite Taxi compta només amb el suport de l’associació Anget, fet que ha portat Álvarez a afirmar que altres entitats del sector, “volen que desapareguem”. De fet, la mobilització d’aquest dimarts ha estat en certa manera una prova de foc de la capacitat de lideratge d’Élite Taxi davant una qüestió que, tot i tenir a veure amb el sector i la seva lluita contra les plataformes, està motivada per una multa que només afecta aquesta associació.

traca elite taxi acco tito alvarez foto carlos baglietto (3)
El punt àlgid de la protesta ha estat l'encesa d'una traca de mil metres de longitud davant la seu de l'ACCO / Foto: Carlos Baglietto

La mobilització ha continuat fins al Parlament de Catalunya, però no s’han pogut fer declaracions a la sala de premsa d’aquesta institució, ja que cap grup els ha volgut convidar, un altre aspecte a tenir en compte pel que fa a l’èxit de la mobilització d’aquest dimarts quan, en altres ocasions, eren diversos els partits que s’oferien a obrir les portes del Parlament als representants del sector del taxi.