El Park Güell és una de les obres d’Antoni Gaudí de Barcelona que té la categoria de patrimoni de la humanitat segons la Unesco. És per això que forma part del circuit bàsic de tot turista que visita la capital catalana. Ara bé, a diferència d’altres obres de Gaudí, com les cases Batlló i Milà o la Sagrada Família, que tenen parades de Metro a tocar, en el cas del Park Güell l’accés és més complicat. Les parades de Metro més properes, les de Lesseps i Vallcarca, queden almenys a un quart d’hora a peu de les entrades al parc. A més, per fer-ho cal transitar per barris costeruts i de carrers estrets. Pujar fins al Park Güell és una petita excursió, i arribar-hi i trobar que no queden entrades, una decepció.

Tot plegat fa que el barri de la Salut, el que inclou el parc, al districte de Gràcia, experimenti una saturació de visitants i de vehicles que ha forçat el govern municipal a moure fitxa. Primer eliminant de Google Maps tota la informació referent al bus de barri 116 i en segon terme, d’una manera més estructural, plantejant un pla de xoc que inclou canvis en les parades de taxis, reforç dels autobusos, més mà dura amb les accions incíviques al transport públic, un augment de la zona amb accés restringit per a vehicles només de residents i una mesura estrella que afectarà directament els turistes i visitants: a partir de l’1 de juliol, les entrades al Park Güell només es podran comprar de forma anticipada via Internet.

Les taquilles del Park Güell deixaran de vendre entrades l'1 de juliol / Foto: Jordi Palmer

La mesura, que ja s’aplica en altres monuments com la Sagrada Família i que s’ha mostrat efectiva per a la desaparició de cues a la via pública es combinava fins ara amb la venda a taquilles, una possibilitat que desapareixerà l’1 de juliol del 2024. Amb dades del 2023, la venda online representava el 83% de les entrades emeses, amb la qual cosa s’evitarà que l’altre 17%  saturi els accessos amb cues per comprar les entrades i posteriorment fent temps fins a l’hora d’entrada assignada. També s’evitarà el percentatge de visitants que pugen fins al parc per descobrir que no queden entrades per aquell dia.

Campanya informativa dirigida als visitants

L’Ajuntament de Barcelona, titular d’aquest parc, considera que l’exclusivitat de la venda d’entrades via internet “afavorirà les visites programades, generarà un accés esglaonat i fluid al parc i evitarà desplaçaments innecessaris i insatisfaccions per la manca de tiquets disponibles”. Per això, amb l’aplicació de la nova mesura es desplegarà una campanya informativa dirigida als visitants tant als punts d’origen com a la seva arribada a Barcelona.


A més, cal tenir present que el Park Güell informa de la disponibilitat d’entrades en temps real a través dels seus canals oficials i amb les col·laboracions activades amb entitats com TMB, Turisme de Barcelona i el Gremi d’Hotels de Barcelona, que avisen als visitants quan no hi ha disponibilitat de tiquets i fomenten la compra prèvia per internet. La venda exclusiva online permetrà redefinir i evolucionar el paper de les actuals taquilles del Park Güell a altres usos, com punt d’informació, gestió de grups, resolució d’incidències i devolucions, entre altres. La mesura ha estat acollida amb satisfacció per la plataforma Recuperem la Salut.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!