L’accés a l’estació de tren de Sants per als usuaris de Metro i viceversa és actualment dels més complicats que hi ha, en especial per a les persones amb mobilitat reduïda, però també per totes aquelles persones que necessiten fer ús dels ascensors, en especial en una estació on nombrosos usuaris porten maletes. Ara com ara, qualsevol passatger que arribi amb l’L5 del Metro a Sants Estació per agafar el tren i que no pugui o vulgui utilitzar les escales ha de fer un periple absurd que inclou recórrer el passadís d’enllaç entre les línies L5 i L3, al carrer Numància, per agafar allà un ascensor i, un cop al carrer, refer el camí per la plaça dels Països Catalans fins a l’estació de tren, malgrat que les andanes de l’L5 del Metro estan a tocar de les del tren. A més, cal tenir en compte que actualment aquesta estació de l’L5 ja disposa de dos ascensors, però que aquests només serveixen per canviar d’andana, sense sortida ni al vestíbul ni a l’estació de tren.
Tot aquest recorregut, però podria passar a la història en poc més d’un any, un cop el Departament de Territori ha adjudicat les obres per millorar l'accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda a l'intercanviador de Sants, uns treballs que consistiran en la instal·lació de dos ascensors per permetre la correspondència entre l’estació d’ADIF i una de les andanes de l’estació de metro de l’L5. Segons ha informat el mateix departament, aquestes obres començaran durant aquesta tardor i tindran una durada de 13 mesos, de tal manera que, a tot estirar, haurien d’estar acabades al final del 2024 o just al principi del 2025.
Els treballs consistiran en la instal·lació de dos ascensors, un que comunicarà els vestíbuls de les dues estacions, la del Metro i la de tren, i un segon ascensor que permetrà connectar el vestíbul de l’L5 amb una de les andanes del Metro, mentre que la connexió amb l’altra andana s’haurà de fer amb els ascensors ja existents. L’import de les obres està fixat en 1,7 milions d’euros. La millora de l’accessibilitat entre les estacions de metro i tren estava prevista en el projecte de renovació de l’estació de Sants, en el marc de les quals ja es prepara el trasllat del trànsit rodat en superfície.
Millores també a les estacions de plaça Catalunya i passeig de Gràcia
Així mateix, Territori també té previst millorar l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda als intercanviadors de plaça de Catalunya (L1 i L3 de Metro i xarxa de Rodalies) i de passeig de Gràcia (L2, L3 i L4 i xarxa de Rodalies). Les obres ja estan adjudicades i suposaran una inversió conjunta de 5,2 milions d’euros.