En el marc de les obres que han de portar a una ambiciosa remodelació integral de l’estació ferroviària de Barcelona-Sants i després dels recents canvis en la mobilitat de tot l’entorn, aquesta setmana ha començat a funcionar la nova ubicació de la parada de taxis de la banda de la plaça dels Països Catalans, que té com a novetat un envelat que permetrà als usuaris esperar els taxis amb més comoditat en dies de pluja o de sol intens, a diferència de la parada anterior, que constava d’un petit espai d’aixopluc que, en moments de gran afluència, no cobria tota la gent que esperava taxi.
Aquesta nova parada, que, amb tot, és provisional, ja que en la futura estació, els taxis s’agafaran des d’una zona subterrània, se situa en un punt més cèntric de la connexió entre el vestíbul de l’estació i la plaça dels Països Catalans i ha suposat deixar fora de servei l’anterior parada, situada en el mateix àmbit, però a tocar del Parc de l’Espanya Industrial. De fet, la nova parada es troba un pèl més a prop de la sortida de l’estació i, a més, és molt més visible, la qual cosa redundarà en la rapidesa a l’hora d’agafar passatge, especialment en grans moments d’afluència, com quan s’encavalquen en poc temps l’arribada de diversos trens d’Alta Velocitat. La nova parada compta igualment amb personal per agilitzar l’operació d’encotxament.
Instal·lació d’ascensors de connexió amb el Metro
En paral·lel a aquest canvi de mobilitat, també avança la instal·lació d’un ascensor dins del vestíbul de l’estació que connecta amb el vestíbul de la parada de Metro de Sants Estació de l’L5, una obra que, amb tot, s’haurà de completar amb altres ascensors que permetin l’accés a les andanes per a les persones amb mobilitat reduïda. Cal tenir en compte que la de Sants és una de les estacions de Metro amb més problemes d’accessibilitat, especialment greus en tractar-se de la principal estació ferroviària de Barcelona, amb un gran nombre de passatgers que utilitzen l’estació carregats de maletes.
Actualment, per accedir a l’estació de tren des del Metro fent ús de l’ascensor, cal anar fins a la sortida del carrer Numància, en connexió amb les andanes de l’L3 per accedir a la superfície, i un cop al carrer, tornar cap a l’estació de tren. Això, pels usuaris de l’L5 suposa un trajecte addicional d’uns 200 metres que s’evitarà amb els nous ascensors, un cop estigui tot l’itinerari resolt.