El Funicular de Vallvidrera de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), estarà fora de servei entre els dies 5 i 23 d’agost per tasques de revisió anual. Segons ha informat FGC aquest dilluns, durant aquest període d’aturada s’habilitarà un servei alternatiu per carretera, amb autobusos llançadora que seguiran donant servei a les tres estacions del traçat del funicular: Peu del Funicular, Carretera de les Aigües i Vallvidrera Superior. Els punts de parada d’aquest servei substitutori es troben al costat de les estacions, però en el cas de l’estació de Carretera de les Aigües, els usuaris hauran de sol·licitar aquest servei a través de l’intèrfon de l’estació.

Durant aquestes setmanes, FGC durà a terme com cada any els treballs de revisió programada anual i de manteniment que s’han de realitzar a les instal·lacions de transport per cable, com és el cas del Funicular de Vallvidrera. Entre aquests treballs destaca la revisió dels components mecànics i de control de la sala de màquines, del traçat i dels dos vehicles. Enguany, a més de les tasques pròpies de la revisió anual es durà a terme una revisió dels frens de la sala de màquines i se substituiran, per canvi cíclic, el fre de carril i les rodes del cotxe 2. A més, s’implementaran un conjunt de millores en les portes d’andana de les estacions que permetran millorar-ne la fiabilitat i reduir el temps de resolució de possibles avaries. Tot plegat per millorar la qualitat i la fiabilitat del funicular, així com el confort dels usuaris. Aquestes actuacions permeten que el Funicular de Vallvidrera pugui donar el servei amb elevades taxes de disponibilitat, necessàries per a un mitjà de transport que utilitzen diàriament unes 4.000 persones.

Un funicular amb més de cent anys d’història

El Funicular de Vallvidrera, construït per la companyia del Ferrocarril Sarrià Barcelona (FSB), es va inaugurar l’octubre de 1906 per tal de poder comunicar la línia del Vallès (estació Peu del Funicular) amb el poble de Vallvidrera. El 1979 es va integrar a la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Després de diverses reformes dels cotxes antics, el 1998 FGC va procedir a realitzar una reforma integral de la línia: es va canviar tota la plataforma de via, les estacions i els vehicles permetent que el funicular funcionés de manera totalment automàtica, amb la via protegida amb portes d’andana a les estacions.

La línia té una longitud de 736,6 metres amb un desnivell de 158 m i un pendent màxim del 29%. El servei s’ofereix amb dos vehicles amb capacitat per a 50 persones en cadascun d’ells. El temps de recorregut és de menys de 3 minuts. Serveix de transport públic habitual per a les persones residents a Vallvidrera i els caps de setmana és habitual per a les persones que pugen a Collserola per realitzar caminades a la Carretera de les Aigües o excursions entre Vallvidrera i altres punts del massís on FGC compta també amb estacions que permeten fer el retorn en tren.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!