Malgrat que el Govern s’ha desmarcat de la proposta de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, de rebaixar a la meitat i per un període de tres mesos el preu de la T-Usual, que costa 40 euros en una zona, l’Ajuntament de Barcelona no pensa renunciar-hi. Segons ha expressat la segona tinenta d’alcaldia d’Ecologia i Mobilitat i, alhora, vicepresidenta de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Janet Sanz, la intenció del consistori és plantejar la rebaixa al Consell d'Administració de l'ATM de divendres vinent. A més, segons declaracions recollides per l’ACN, Sanz ha considerat que tot i la reacció del vicepresident Jordi Puigneró, el Govern no s’ha mostrat contrari a la rebaixa "més enllà de les preocupacions per trobar els recursos".
En aquest sentit, Sanz ha xifrat en dotze milions d’euros el cost que hauria d’assumir l’ajuntament per fer possible la rebaixa, un càlcul que es correspon amb el que ha fet Puigneró, que ha parlat de 50 milions en total, ja que a l’ajuntament li correspondria pagar una quarta part. De fet, la segona tinenta d’alcaldia ha defensat que la rebaixa és necessària per donar suport al transport públic en un moment de crisi inflacionista esperonada per la guerra d'Ucraïna i d'emergència climàtica. També com Colau ha considerat que l'Estat hi hauria de fer una aportació, però ha subratllat que no se l'ha d'esperar, perquè Ajuntament, Generalitat i Àrea Metropolitana de Barcelona -les tres administracions que governen l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM)- tenen competències per tirar endavant la mesura.
Puigneró no ho ha vist clar
Aquest nou capítol d’aquest enfrontament entre Govern i Ajuntament de Barcelona per l’eventual rebaixa de la T-Usual arriba poc després que Puigneró ha considerat la proposta d’”electoralista” i ha assenyalat que la seva aplicació tindria un cost de 50 milions d’euros. De fet, el vicepresident del Govern ha lamentat haver-se assabentat de la proposta de rebaixa a través dels mitjans, ja que Colau ho ha anunciat en una entrevista a TV3 i ha demanat a l’alcaldessa que “quan es fan aquest tipus de propostes es vingui amb el xec al darrere”. “Cal responsabilitat en el tipus d'anuncis de mesures que, a més, no ha de pagar ella", ha afirmat Puigneró, a més de definir com "electoralista" la idea.
En tot cas, l'ATM, que és l’ens que finalment pren la decisió sobre les tarifes dels transports públics, està participada en un 50% per la Generalitat i en un 25% respectivament per l'AMB i per l'Ajuntament de Barcelona. Així, al Govern aplicar aquesta mesura li suposaria un cost de 25 milions d'euros.