Ja està tot a punt per a Graphispag, l'única fira per a la indústria gràfica i la comunicació visual del 2024 a Espanya. Se celebrarà de l'1 al 3 d'octubre al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona i aplegarà el més nou en tecnologia gràfica, suports i acabats per crear productes gràfics únics, innovadors i sostenibles.
Per als professionals de les arts gràfiques, però també per a les empreses d'altres sectors que utilitzen la impressió en els seus processos de producció, Graphispag és una cita ineludible. Al saló trobaran inspiració sobre nous productes i tendències de mercat, oportunitats de negoci i d'inversió en tecnologia d'impressió i acabats per a l'automatització de processos, així com consumibles que redueixen l'impacte ambiental del que s'imprimeix.
El saló va més enllà del producte gràfic tradicional sobre paper i mostrarà les aplicacions industrials de la impressió en altres àmbits com el packaging, el moble, l'electrònica de consum, la decoració d'interiors o els articles esportius, entre d'altres.
Més d’un centenar d’expositors
La fira, que superarà els 6.000 m² de superfície d'exposició comercial i d'activitats, comptarà amb més d'un centenar d'expositors de vuit països diferents. Destaca la presència de firmes com Digidelta, Emg, Epson, Fujifilm, Heidelberg, OPQ Systems, Mastertec Develop, Realisaprint, Roland DG, Siesa i Zund.
El sector amb més pes és el de maquinària d'impressió que suposa el 30% de l'oferta, seguit del d'equips d'acabats i transformació, materials i suports i els serveis d'impressió.
Conferències, taules rodones i presentacions
Com poden les empreses gràfiques captar més clients? Quin impacte tenen la intel·ligència artificial i la personalització sobre la productivitat de la indústria gràfica? Quines fórmules hi ha per imprimir de forma més sostenible? Són algunes de les qüestions que trobaran resposta a l’espai “Impuls-Diàlegs” pensat per promoure el debat sectorial. El programa proposa més de vint conferències, taules rodones i presentacions amb la participació de 60 ponents.
Els consultors Jaume Casals, Enrique San Juan, Mónica Mendoza y Juan Blanco (Grafiklandia) figuran entre els experts que hi participen.
També es parlarà de vies per rellançar el negoci de les empreses de serveis d’impressió, línies de finançament i ajudes, disseny gràfic, impressió funcional o casos d'èxit d'impressió innovadora en packaging, interiorisme o el món editorial.
Una gran oportunitat per fer networking
Com a complement, Graphispag ha creat una àrea de networking per facilitar l’intercanvi d’experiències i informació entre professionals gràfics i propiciar els acords comercials o de col·laboració entre empreses.
Demostracions en directe
Per comprovar el funcionament de la tecnologia gràfica exposada i inspirar noves idees de creació de productes impresos únics, Graphispag inclourà dues zones de demostracions en directe: "Click & Print" centrada en les possibilitats de la personalització de tota mena d’objectes, i "Interiorisme i wrapping", sobre l’aplicació de materials impresos sobre diferents superfícies.
Estrena del projecte “Hacking the Icons”
Paral·lelament, el saló estrena el projecte "Hacking the Icons", una exposició en què sis agències de disseny industrial fan un “restyling” d’alguns dels seus treballs més icònics aplicant-hi impressió digital. Així, es vol evidenciar el valor de la impressió en el disseny, la fabricació i la personalització massiva de tot tipus de productes en àmbits com el moble, l’electrònica de consum o els articles per a la llar.
Coincidència amb Liber
Graphispag se celebrarà simultàniament amb Liber, la Fira Internacional del Llibre. Aquesta coincidència reforça la tradicional relació entre la indústria gràfica i el món editorial.
Amb tot, serà un bon moment per conèixer les noves necessitats del sector del llibre quant a formats, acabats, tiratges, impressió sota comanda o personalització de publicacions.