Barcelona tindrà una nova companyia aèria low cost que pretén convertir la capital catalana en un nou hub internacional. Es tracta de Level, la nova marca que ha presentat International Airlines Group (IAG) aquest matí i que connectarà Barcelona amb Los Angeles, San Francisco, Punta Cana i Buenos Aires a partir del juny.

El president del grup IAG, Willie Walsh, ha estat l’encarregat de presentar la nova operadora, juntament amb els presidents de Vueling i Iberia, Javier Sánchez Prieto i Luís Gallego, que seran els encarregats d’impulsar el projecte amb Barcelona com a centre.

De moment, mentre no estigui disponible la tripulació destinada a la nova companyia, serà Iberia qui s’encarregui del servei. “Iberia operarà els vols de la nova marca fins que aquesta esdevingui una companyia”, ha explicat Luís Gallego. Així doncs, tot i que la marca es posarà en marxa al juny, no serà fins al 2018 quan es creï l'aerolínia independent.

Les noves rutes

Level es llançarà el juny amb entre dos i tres vols setmanals directes a Los Angeles, San Francisco-Oakland, Punta Cana i Buenos Aires. Per a aconseguir-ho, operarà dos avions Airbus 330 nous amb la imatge de la nova marca. Cada vol tindrà una capacitat per a 314 passatgers.

Una de les principals novetats és el preu dels trajectes, que són molt més econòmics tot i que tractar-se de vols internacionals: es podran comprar bitllets des de 99 euros fins a Los Angeles i San Francisco; i des de 149 euros en el cas de Punta Cana i Buenos Aires. Els bitllets estaran disponibles aquest vespre a flylevel.com, tal com ha anunciat el responsable del grup.

L'estrena, el juny

La ruta a Los Angeles es posarà en marxa l'1 de juny. Un dia després, sortirà el primer vol directe a San Francisco. Posteriorment, el 10 i el 17 de juny començaran a operar els vols a Punta Cana i Buenos Aires.

Los Angeles i Punta Cana tindran dos vols setmanals, mentre que fins a San Francisco i Buenos Aires es podrà volar fins a tres vegades per setmana. "Això es pot ampliar en el futur", ha explicat Walsh, que ha assegurat que impulsar aquesta nova companyia internacional "permetrà connectar l'extensa xarxa europea de Vueling amb els vols de llarg abast de Level. Les operacions es realitzaran amb dos avions nous però posteriorment es pretén arribar fins a les 30 aeronaus pròpies.

La business de la classe turista

Level tindrà dues classes en les seves operacions. D'una banda, la classe turista, tal com s'ha conegut fins ara, i d'altra banda la classe turista prèmium, que serà com la business de la classe turista.

Els passatgers que optin per aquesta opció tindran una cabina separada, amb seients ajustables i inclinables, un àpat amb tres plats i una televisió personal de 12 polzades amb auriculars integrats. En cada vol, hi haurà 21 places disponibles de servei prèmium, que sortiran a la venda per un preu mínim de 599 euros.

Els passatgers de les dues classes podran facturar una maleta de mà de manera gratuïta, podran seleccionar els seients i a més accedir a les darreres estrenes de pel·lícules. A més d'aquesta opció d'entreteniment, els clients podran connectar-se a Internet d'alta velocitat durant el vol des de 8,99 euros.

250 llocs de treball

En la primera fase d'implementació de la marca, Iberia aportarà dos terços del personal necessari per operar i un altre terç sorgiran de llocs de treball nous. En total, a mesura que es vagi implementant la nova companyia, només a Barcelona es crearan 250 nous llocs de treball.