La línia L5 del Metro de Barcelona tornarà aquest dilluns a la normalitat, després de mesos d'alteracions. Les obres entre les estacions de Cornellà Centre i Collblanc han obligat a tancar el tram durant els mesos d'estiu i ara, un cop finalitzades en el termini previst, els combois tornaran a fer la ruta habitual. Els treballs s'han efectuat per renovar la via i reduir vibracions dels metros de l'L5. Amb la reobertura d'aquest tram afectat, aquest dilluns quedaran normalitzades totes les línies on s'han fet obres aquest estiu, que inclouen també l'L2, l'L4 i l'L10 Nord, segons informa l'Ajuntament de Barcelona en un comunicat.

La renovació a l'L5 ha comptat amb una inversió de 16 milions d'euros, que ha permès reduir vibracions en cinc quilòmetres de via, millorar l'accessibilitat, així com incrementar la capacitat del transport de la línia. Això es veurà traduït amb un increment de la freqüència, ja que a partir d'aquest dilluns circularà un tren més del que és habitual per la via a partir d'aquest dilluns.  També s’ha aprofitat per fer un recrescut d’andanes a Cornellà Centre per millorar l’accessibilitat de l’estació, segons informa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Els treballs a l'L5 s'han desenvolupat sense cap incidència destacada i tant el metro com la trentena d'autobusos excepcionals que han servit com a llançadores alternatives han absorbit amb normalitat les necessitats de mobilitat del tram afectat. Així mateix, l'obra s'ha fet complint els calendaris previstos, aconseguint que la línia L5 torni a donar servei normalitzat abans que comenci el període escolar, a l'inici del mes de setembre.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha agraït a la ciutadania la comprensió mostrada davant les inconveniències que han suposat els tancaments a les estacions de metro durant aquest estiu i que "han obligat a modificar les rutines dels desplaçaments de milers d'usuaris i usuàries". Bonet ha recordat que era necessari fer aquestes obres en aquest període, ja que són mesos amb baixa mobilitat laboral i escolar. La presidenta de TMB ha destacat que les millores "han permès reduir les vibracions que provocaven molèsties als veïns; el recrescut d’andanes ha millorat l’accessibilitat a l’estació Cornellà Centre; i la instal·lació de la nova agulla tipus bretelle permet augmentar el nombre de trens que circulen per aquesta línia". Una actualització que, a parer seu, era "necessària per a una infraestructura de via que havia arribat al final de la seva vida útil".

Les alternatives de transport per L5 fins aquest dilluns

Al llarg d'aquest estiu, la mateixa xarxa de metro ha estat la principal alternativa per a la mobilitat al tram de l'L5 afectat per les obres, amb especial importància de l'L1, i també el servei de Rodalies a Cornellà i l'Hospitalet de Llobregat. A banda, el metro ha instal·lat dos busos llançadora: el primer entre Cornellà Centre i Collblanc, que ha circulat amb una freqüència de quatre minuts en hora punta, i ha comptat amb fins a 26 autobusos articulats; i el segon amb un trajecte entre Can Vidalet i Can Serra, amb una freqüència de quatre minuts i tres autobusos estàndard.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!