A partir del 9 de maig, entrarà en servei a les línies T4, T5 i T6 de tramvia la nova parada de Glòries en la seva ubicació definitiva, davant del DHub, Disseny Hub Barcelona. El mateix dia, les estacions La Farinera i Glòries de la Meridiana deixaran d’estar operatives per començar el seu desmantellament definitiu. A partir d’aquest dia, els combois s’aturaran a la nova parada en ambdós sentits i s’obrirà el pas de vianants del cantó Llobregat. El pas senyalitzat permetrà als usuaris accedir a les andanes del TRAM i facilitarà l’intercanvi amb la sortida, a l’interior de la plaça, de l'L1 de metro.

La major part de l’àmbit de Glòries, però, continuarà en obres d’urbanització i de part de la infraestructura tramviària, motiu pel qual es mantindrà restringit el seu accés a través de tanques i senyalització. Aquesta actuació representa una de les fites clau de la fase 1 de les obres de connexió del tramvia per la Diagonal de Barcelona, que preveu acabar els treballs d’infraestructura aquesta primavera i començar proves de circulació de cara a l’estiu.

Informació a les persones usuàries

Durant els dies previs a la data d’obertura, TRAM proporcionarà personal d’informació en l’àmbit afectat (parades La FarineraGlòries Meridiana i Glòries nova) per tal d’informar d’aquests canvis i guiar a les persones usuàries. També als tramvies hi haurà fulletons amb tota la informació. Així mateix, les parades seran degudament senyalitzades amb cartells, indicacions i amb missatges per la megafonia. L’ATM, l’Ajuntament de Barcelona i TRAM informaran també a través dels seus webs i de les xarxes socials.

Exemple d'un dels cartells informatius que hi haurà en l’àmbit de la nova parada de Glòries

El Govern adapta la parada de metro Verdaguer a la mobilitat reduïda

La Conselleria de Territori de la Generalitat ha informat que ha licitat les obres de la primera fase de l'adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l'intercanviador de la parada de Verdaguer del Metro de Barcelona per un import de 8,7 milions d'euros. Aquesta obra, que s'iniciarà la tardor que ve, tindrà un termini d'execució de 27 mesos i s'ha dividit en dues fases per agilitzar els treballs, garantint l'operativitat, informa el Govern en un comunicat aquest divendres.

L'intercanviador de Verdaguer, situat a la confluència del carrer de Provença i el passeig de Sant Joan, està integrat per una estació de l'L4 i una altra de l'L5, i rep anualment més de 18 milions de viatges. Les obres que ara es pugen corresponen a la primera fase de l'actuació i consistiran a instal·lar l'ascensor que connecti el carrer amb el vestíbul de l'L5 i els ascensors que connectin el vestíbul de l'L4 amb les andanes de l'L4. També inclouen l'ampliació de les andanes de l'L4 (direcció La Pau i direcció Trinitat Nova) i la substitució de les escales existents al passadís d'intercanvi per rampes.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!