El Consell de Ministres ha donat llum verda aquest dimarts a la signatura d’un conveni entre el Ministeri de Transports, a través d’Adif, i el Govern per mitjà d’Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat), per a la connexió de l’estació de Rodalies de la Terminal 2 de l’Aeroport del Prat amb l’estació de Metro de l’L9 Aeroport T2. Es tracta de dues estacions situades l’una al costat de l’altra però que fins ara no tenien connexió directa i, per tant, calia sortir a nivell del carrer d’una estació per entrar a l’altra, mentre que amb aquest acord, una galeria les connectarà directament.

Segons ha informat el govern espanyol, l’actuació servirà per incrementar la multimodalitat i la connexió entre diferents modes de transporte: l’aeri, el Metro i Rodalies. El conveni estableix que el ministeri assumirà íntegrament el finançament de les actuacions amb una aportació de 3,51 milions d’euros (IVA no inclòs), que ja han estat licitades per un valor de 4,1 milions d’euros, amb l’IVA inclòs. L’operació s’emmarca en la construcció del nou accés ferroviari al complex aeroportuari i preveu la connexió per mitjà d’una galeria d’enllaç a partir del vestíbul ferroviari soterrat. A més, s’instal·laran escales mecàniques de connexió entre les andanes i el vestíbul.

Dins de la intervenció es preveu també incorporar una nova sala per al Centre de Gestió d’Estacions (CGE) i les seves instal·lacions associades, així com la repavimentació i la col·locació de nous revestiments i sostres falsos, així com senyalística i s’instal·laran màquines de control d’accessos i venda de bitllets en la connexió amb l’estació de Rodalies de la Terminal 2, a més de renovar el mobiliari. Aquestes actuacions contribuiran, segons el govern espanyol, a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9 (foment del desenvolupament d’infraestructures fiables, sostenibles i de qualitat) i 11 (proporcionar accés a sistemes de transport segurs, sostenibles i accessibles).

L’L9 del Metro preveu obrir quatre estacions el 2027

Aquestes actuacions complementaran el servei de l’L9/L10 del Metro, que actualment està en obres en el seu tram central i on, malgrat la paràlisi de més d’un any prevista a causa de la necessitat de canviar el capçal de tall de la perforadora, es preveu inaugurar quatre noves estacions l’any 2027, les de Sagrera TAV, Sagrera, Plaça Maragall i Guinardó | Hospital de Sant Pau:

  • La Sagrera-TAV: Es tracta d’una estació a mig camí de les actuals d’Onze de Setembre i La Sagrera i que ha de donar servei a la futura estació intermodal de la Sagrera, també en obres actualment. L’obra civil de l’estació està culminada al 100 per cent, així com la llosa intermèdia del túnel. Actualment, els trens de l’L9/L10 ja circulen per aquesta estació però ho fan per l’espai que en un futur ha d’utilitzar l’L4 en la seva ampliació entre La Pau i La Sagrera. 
  • La Sagrera: Actualment, les línies L9/L10 ja compten amb parada a l’estació intermodal de la Sagrera, on hi ha connexió amb les línies L1 i L5 i amb el servei de Rodalies de Sagrera | Meridiana. Ara bé, les actuals andanes que utilitza l’L9/L10 són, en realitat, les que pertoquen a l’L4, per això mateix, quan l’L9/L10 passi a circular pel seu propi túnel, també farà parada a la seva pròpia estació, situada al mateix àmbit i amb una obra civil executada al 100%.
  • Plaça de Maragall: Aquesta estació, situada a la plaça del mateix nom -per tant, sense connexió amb l’actual estació de Maragall de les línies L4 i L5-, té l’obra civil executada al 97% i es treballa en les obres d'estructura interior, amb la previsió de deixar-la enllestida a finals del 2026. El pou de l’estació té una profunditat de 60 metres i per a finalitzar l’obra civil de l’estació s’executaran, entre d’altres, forjats, lloses, escales i l’estructura metàl·lica per als ascensors. En aquest cas, l’import de licitació d’aquesta obra és de 7,4 milions d’euros i el termini d’execució, de 13 mesos. 
  • Guinardó | Hospital de Sant Pau: La quarta estació, que el 2027 es convertirà provisionalment en final de les L9 i L10 Nord, és la de Guinardó | Hospital de Sant Pau, que tindrà enllaç amb l’actual estació del mateix nom de l’L4. El pou, ja excavat, té una profunditat de 76 metres. Per a l’acabament de l’obra civil de l’estació, s’executaran, entre d’altres, lloses, escales i l’estructura metàl·lica interior necessària per als ascensors que s’instal·laran posteriorment. Aquests treballs es van licitar per un import de 8,9 milions d’euros i un termini d’execució de 15 mesos.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!