El departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha adjudicat la redacció del projecte per adaptar l’estació de l’L5 de Verdaguer a les persones amb mobilitat reduïda. El projecte engloba la segona fase de la millora de l’intercanviador de Verdaguer i té un import de 400.000 euros i un termini de 12 mesos, amb les obres calculades en uns 19 milions. La inversió total prevista per adaptar l’intercanviador és de més de 27 milions d’euros.
L’adaptació es farà en dues fases per agilitzar les obres i garantir l’operativitat de cada línia. La primera fase de l’adaptació de l’intercanviador de Verdaguer consisteix principalment en la instal·lació de l’ascensor que connecti el carrer amb el vestíbul de l’L5 i els ascensors que connectin el vestíbul de l’L4 amb les andanes d'aquesta. També inclou el recrescut de les andanes de l’L4 (direcció la Pau i direcció Trinitat Nova) i la substitució de les escales existents al passadís d’intercanvi per rampes. Aquests treballs compten amb un pressupost de 8,7 milions d'euros.
Pel que fa a la segona fase, el projecte de la qual s'acaba d'adjudicar, inclourà remodelar completament el vestíbul de l’L4 a passeig de Sant Joan, incorporant un nou ascensor carrer-vestíbul; remodelar el vestíbul de l’L5 al carrer de Bailèn i instal·lar dos nous ascensors vestíbul-andanes; i recréixer les andanes de l’estació de L5.
Per una xarxa integrada
El Govern té com una de les seves prioritats "aconseguir una xarxa integrada que connecti territoris, persones, activitats, promovent un sistema de transport públic eficient i accessible per a tothom", segons ha remarcat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque.
Actualment, a la xarxa de metro de Barcelona estan adaptades 154 de les 163 estacions en servei, un 94,5% del total. "La de Barcelona és la xarxa que presenta un dels graus més alts d’accessibilitat en relació amb xarxes de metro de les mateixes característiques", ha destacat la consellera, remarcant que treballen "intensament per assolir el 100%".
Adaptació de l'intercanvi del metro de Maragall
En un altre punt de la xarxa de metro en què les línies L4 i L5 es troben és a l'estació de Maragall, la qual recentment ha reobert l'enllaç entre les dues andanes després de 15 mesos d’obres per poder adaptar tot el recorregut a persones amb mobilitat reduïda. Les obres han suposat la substitució de trams amb esglaons per rampes accessibles així com la instal·lació de nous ascensors.