Polèmica al transport públic de Barcelona. Una dona ha denunciat que el conductor d'un autobús de la línia H16 de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) es va negar a deixar baixar les seves filles, de 12 i 18 anys, a la parada que havien sol·licitat. Així ho ha fet saber la mare en un fil de piulades que ha obtingut molt ressò a les xarxes socials.
La dona ha explicat que el passat 23 de desembre, al voltant de les 19.15 hores, les joves tornaven a casa seva amb l'autobús H16 des de l'Avinguda Icària. El vehicle es va anar buidant així com quedaven enrere la Vila Olímpica i el Poble Nou, fins que les filles es van quedar soles amb el conductor. Quan faltava poc per arribar a la parada corresponent, una de les noies va prémer el botó per baixar, però el conductor no va obrir les portes ni aquí ni a la parada següent. I així, va continuar circulant amb elles dues a dins.
La filla de 18 anys va suplicar diverses vegades que les deixés baixar, sense que això donés resultat. Finalment, va dir en veu alta que anava a trucar a la família. Va ser aleshores quan el conductor va obrir les portes i les va deixar en un "lloc desert" del barri de la Mina, a Sant Adrià del Besòs. Des d'aquest punt van poder tornar a casa, agafades de la mà i mortes de por. Quan van arribar a casa seva, la família va posar immediatament una reclamació a TMB. "Els fets són gravíssims, esperem que actueu de manera immediata i ens doneu una resposta", és el missatge que la mare va transmetre a l'empresa.
La resposta de la companyia va deixar molt a desitjar. Després de demanar disculpes, el servei d'atenció a la ciutadania va informar la família que "no s'ha pogut identificar l'agent en servei, ja que desconeixem el número de calca o matrícula de l'autobús". "Hem traslladat els vostres comentaris al departament que gestiona la línia H16 perquè recordi a tots els empleats que aquell dia van prestar servei en aquesta línia que cal complir les obligacions del servei amb la màxima diligència", van afegir.
Tot això ho ha explicat la dona en un fil de Twitter que ha tingut molt ressò a les xarxes socials, fins al punt que TMB ha corregit i ha obert una investigació interna per aclarir els fets. "Preguem que accepti les nostres disculpes, la resposta donada anteriorment a la seva queixa ha estat inadequada", ha escrit l'empresa en una piulada dirigida a la mare.
"Estic aclaparada pel suport i l'impacte que ha causat el meu tuit. Gràcies a tothom!", ha dit la dona en l'últim tuit que ha fet sobre aquesta qüestió. "En tot cas, els fets són igualment greus", ha conclòs.