Just després de Setmana Santa, el proper 6 d’abril, començaran a Barcelona les obres de l’Avinguda Meridiana entre els carrers de Mallorca i Navas de Tolosa-Josep Estivill, on hi haurà un carril d’entrada i un de sortida menys i una mitjana central amb un carril bici segregat, arbrat i zones d’estada, dins del projecte de reforma de l’avinguda que ja ha arribat fins el carrer Mallorca des de la plaça de les Glòries.
Segons informa l’ajuntament de Barcelona, també hi ha actuacions previstes en l’àmbit ja reformat València-Mallorca, on ara hi ha tres carrils d’entrada i quatre de sortida, per suprimir-ne un de sortida i fer que la secció sigui uniforme a tot l’àmbit renovat.
Els treballs de la Meridiana compten amb un pressupost de 8,33 milions d’euros, està previst que durin un any i s’actuarà sobre 27.500 m2 de superfície. Són 500 metres de longitud, que sumats als 800 ja reurbanitzats suposaran un total de 1,3 quilòmetres d’una Meridiana renovada.
Tres carrils per banda
Amb aquesta reforma, l’avinguda passarà a tenir un carril de circulació menys per sentit, de manera que n’hi haurà tres per banda. Al centre hi haurà una mitjana central de 9,50 metres d’amplada. S’hi situarà el carril bici segregat de doble sentit, de 4,30 m; un parterre de 2,60 m a cada costat amb una filera d’arbres grans i enllumenat. D’aquesta manera, el carril bici que hi ha ara a les voreres es podrà eliminar per incorporar grans parterres al voltant dels plàtans existents combinats amb espais d’estada. Aquest augment de verd es traduirà en 108 nous arbres i 3.500 m2 de parterres. També s’inclourà nou mobiliari urbà.
La renovació inclou també nous passos de vianants per millorar la connexió transversal de la Meridiana, i es modificarà la posició de la majoria dels que ja hi ha per projectar-los en direcció als eixos dels carrers que creuen l’avinguda i millorar els itineraris.
Fins a Fabra i Puig a partir del 2022
La reforma de l’avinguda Meridiana continuarà amb la intenció de redactar a finals d’any el projecte executiu des de Navas de Tolosa/Josep Estivill fins a Fabra i Puig, amb l’objectiu de començar les obres a partir de l’estiu de 2022. Paral·lelament, durant el 2022 es vol redactar l’avantprojecte de les obres entre Fabra i Puig i el Pont de Sarajevo, que s’acompanyarà d’un procés participatiu per recollir les propostes i aportacions veïnals i d’entitats de l’entorn.
Aquesta reforma se suma als projectes que té en marxa l'ajuntament, com l'augment de l'espai per a vianants al carrer Pelai i la reurbanització de la Rambla.