La línia 9 Sud del Metro de Barcelona compleix un any de funcionament aquest diumenge amb un terç menys dels usuaris previstos inicialment. Des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s’atribueix l’incompliment de les previsions a les vagues que s’han succeït durant el curs i la caiguda general de passatgers que ha registrat el suburbà.
En un dia feiner, l’L9 Sud compta amb 50.000 viatgers de mitjana, lluny dels 75.000 que es preveien. La línia s’ha vist afectada per la manca de continuïtat de la infraestructura en el tram central i la inactivitat de les estacions Camp Nou, Ciutat Aeroportuària i La Ribera. Tot i això, des de TMB es posa de manifest que no totes les dades són negatives i es destaca la millora de la mobilitat a ciutats com l’Hospitalet i el Prat de Llobregat.
L’organització que gestiona el transport públic a la ciutat comtal preveu que la situació remunti quan el 2018 entrin en funcionament dues estacions del ramal de la Zona Franca, la qual rebrà la denominació de línia 10 Sud.
Depenent de la Fira de Barcelona
Les dues estacions de l’Aeroport de Barcelona – El Prat, que cobreixen la T1 i la T2, han registrat un trànsit de més de 7.500 passatgers diaris de mitjana durant els dies feiners i uns 1.000 més durant els festius. Les xifres d’usuaris oscil·len considerablement segons els esdeveniments que s’organitzen a la Fira de Barcelona.
Tot i no complir amb les previsions, TMB valora positivament l’entrada en funcionament de la línia perquè ha permès consolidar la presència a Catalunya d’actes com el Mobile World Congress i ha atret inversions com el futur centre logístic d’Amazon al Prat de Llobregat, que té la boca de l’estació de Mas Blau a pocs metres del seu accés.
Segons les dades facilitades per TMB, les estacions més transitades durant aquest primer any de funcionament de la línia 9 Sud han estat: Torrassa (L1), Collblanc (L5), Zona Universitària (L3) i Europa/Fira (que connecta amb l’L8 de FGC).