L'Emirates Team New Zealand ha allunyat de Barcelona el futur de la Copa Amèrica, després d'haver guanyat la competició per tercera vegada consecutiva. I és que els defensors del títol són els encarregats d'escollir la localització de la competició, però sembla que els neozelandesos no volen repetir a la capital catalana l'any 2027. En un comunicat d'aquest dimarts a la tarda, l'equip ha explicat que el seu objectiu és continuar fent créixer la competició i que Barcelona se'ls queda petita. “Seria difícil ampliar el nombre d'equips en funció de l'espai d'infraestructura disponible a Barcelona”, han argumentat.
El conseller delegat de l'Emirates Team New Zealand, Grant Dalton, ha volgut respondre a les especulacions sobre la futura edició de la Copa Amèrica i celebrar l'èxit d'enguany a la capital catalana. “El nostre objectiu és aprofitar l'èxit de la Louis Vuitton 37a America's Cup i continuar el creixement que hem anat veient des que vam guanyar per primera vegada la Copa Amèrica, el 2017. Estem buscant augmentar l'audiència i la implicació en diferents regions, territoris i demografia”, ha dit en el comunicat.
Barcelona ha estat un èxit, però es queda petita
Dalton ha considerat que la competició ha experimentat “un creixement significatiu en molts fronts” amb l'acollida de l'esdeveniment a Barcelona, motiu pel qual saben que tenen “un seguit de propietats valuoses” que volen continuar construint. “Mantenim una ment oberta sobre la millor manera d'aconseguir-ho amb un lloc, o diferents llocs, que puguin sobrecarregar la 38a Copa Amèrica amb una petjada global més gran, més equips i més oportunitats d'expansió generals”, ha explicat, abans de reconèixer que “seria difícil ampliar el nombre d'equips en funció de l'espai d'infraestructura disponible a Barcelona”.
El responsable de l'equip neozelandès ha insistit en la idea que “hi ha un desig col·lectiu de veure un creixement comercial continuat de la Copa Amèrica, en línia amb el que s'observa en altres esports líders mundials”. Així, ha apuntat que la 37a edició de la competició ha atret 2,56 milions d'assistents durant els 59 dies de l'esdeveniment: “Aquestes xifres estan ben alineades amb les que es van projectar i estimar abans de l'esdeveniment i, segons els indicis inicials, sabem que estem pel bon camí per assolir els nostres objectius de creixement d'un augment del 50% de l'audiència total de difusió i mitjans de la 36a Copa Amèrica”. “Després d'aquest èxit a Barcelona el 2024, el futur sembla brillant”, ha conclòs.