L’Ajuntament de Barcelona s’ha dotat aquest divendres d’una nova normativa que permetrà configurar una nova generació d’eixos verds a partir d’un catàleg molt més flexible que permetrà, entre altres novetats, que el disseny dels futurs carrers pacificats inclogui el pas del transport públic, concretament l’autobús, un cop el plenari d’aquest divendres ha quedat aprovat definitivament el Pla Especial Urbanístic i de Millora Urbana que regularà els futurs eixos verds al 22@, gràcies als vots a favor del PSC, Junts per Barcelona, ERC i PP. Segons ha detallat la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, la principal bondat d’aquest nou pla és la seva “flexibilitat”.

Segons Bonet, aquest serà el punt de partida per dissenyar nous eixos verds en vies com els carrers Badajoz, Pere IV i Cristobal de Moura, tenint en compte que ara es permetrà que aquests carrers siguin “eixos cívics compatibles amb el transport públic”, al mateix temps que ha lamentat l’abstenció de Barcelona en Comú pel fet que no s’inclogui en el nou catàleg d’eixos verds "l’obligatorietat del gir a cada cantonada, que impediria el pas de l’autobús”. De fet, els comuns han apuntat que sense els girs obligatoris, “ja no es garanteixen els carrers segurs”. Així mateix, la tinenta d’alcaldia ha defensat la necessitat de transformar els eixos verds en aquest sector del districte de Sant Martí d’acord amb l’augment de la construcció d’habitatges en un espai fins ara de teixit predominantment empresarial.

El Pla Especial fixa pautes pels projectes d’urbanització dels diferents trams d’aquest àmbit, on alguns encara resten pendents d’obertura o que presenten una urbanització precària o obsoleta. Amb aquesta proposta, les actuacions es faran a partir de tres opcions d’un catàleg predeterminat, combinant-les segons les necessitats específiques de cada ubicació i la tipologia de tram en què es trobi i que, d’entrada, permetrà desencallar de forma immediata la transformació del carrer Badajoz perquè sigui un eix ciclista i ciutadà, i tindrà efectes sobre altres actuacions com les dels carrers Pere IV i Cristóbal de Moura i en la urbanització de tot l’àmbit de Can Ricart per obrir-ho al veïnat.

La proposta defineix uns àmbits sense flexibilitat, que són els que tenen una configuració fixada per ser projectes d’urbanització ja aprovats o executats, i altres trams amb flexibilitat, on els projectes d’urbanització podran escollir d’entre les opcions del catàleg inclòs en el document, que permeten flexibilitat en la ubicació del pas de vehicles, amb diverses opcions de configuració que es podran implementar de forma autònoma en cada projecte d’urbanització.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!