Centenars de taxis, que segons els comptes optimistes del portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, podrien arribar a ser “dos mil”, han començat cap a dos quarts d’onze del matí una marxa lenta des de la plaça Espanya en direcció al centre de Barcelona amb la voluntat de protagonitzar una nova jornada de mobilitzacions del sector del taxi en demanda d’una regulació més restrictiva cap a l’activitat de les plataformes que fan serveis de transport públic sota el paraigua de les llicències VTC, i en especial, les empreses Uber, Cabify i Bolt, en la que és la mobilització número 104 en 10 anys de l’associació Élite Taxi, actualment la més important del sector.

Minuts abans de començar la marxa lenta, Álvarez ha defensat la necessitat de lluitar contra la “invasió discriminada” que suposa l’operativa de les VTC, que considera que estan en “uns llimbs sense control”. “Imagineu-vos que jo tinc mil carteristes i els poso a treballar i els cobro una comissió del 15%”, ha explicat el portaveu de manera gràfica als mitjans de comunicació. “Jo tindria una responsabilitat penal, oi?” ha continuat Álvarez per assenyalar que “això és el que està passant al sector del transport”, per insistir que “cal regular” la situació i reiterar que a Barcelona “no permetrem el model d’Ayuso a Madrid”.

Tito Álvarez atén els mitjans de comunicació moments abans de començar la marxa lenta de taxis / Foto: Carlos Baglietto

No són plataformes tecnològiques, són operadors de transport”, ha continuat Álvarez, per apuntar que un altre greuge comparatiu que tenen amb les VTC són les assegurances, ja que les VTC “no tenen les assegurances que nosaltres hem de tenir”. A més, ha acusat Cabify de fer “una performance sense permisos” en la seva última campanya a l’estació de Sants, al mateix temps que ha exigit a la Guàrdia Urbana que “reguli el trànsit”, perquè un taxista triga “una mitja hora entre entrar a Sants i agafar un passatger”.

 

Properes mobilitzacions a l’aeroport i terminals de creuers

La mobilització conclourà al voltant de les 12 del migdia amb una assemblea oberta al passeig de Gràcia entre el carrer Casp i la Gran Via. En ella es discutiran els passos a seguir, però Álvarez ha apuntat que es posarà sobre la taula la proposta de portar les futures mobilitzacions a altres àmbits i no al centre de Barcelona, “com l’aeroport i les terminals de creuers”, una mesura que aproparia la problemàtica als turistes i donaria un respir als barcelonins: “A la gent de Barcelona la volem cuidar”, ha assenyalat el portaveu d’Élite Taxi, que ha insistit que el motiu d’aquesta mobilització és aconseguir “fer fora” empreses com Cabify, Bolt i Uber.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!