Un cop finalitzades les obres del Metro de Barcelona que durant l’estiu han afectat bona part de l’L4, ja es treballa en la planificació de les obres que tindran lloc l’estiu del 2024, que concretament afectaran un important tram de l’L2, la de color lila, que estarà fora de servei en el tram comprés entre les estacions de Paral·lel i Sagrada Família. Segons ha avançat 'El Periódico' aquest divendres, la Generalitat ha licitat ja les obres per renovar les vies del tram més cèntric de la línia lila amb la previsió de deixar sense servei un tram de sis parades.
Segons aquesta planificació, que encara no té calendari, però que suposarà un tall d’entre cinc i sis setmanes, quedaran sense servei les estacions de Paral·lel, Sant Antoni, Universitat, Passeig de Gràcia, Tetuan i Monumental, mentre que l’estació de Sagrada Família oferirà servei només en direcció a Badalona Pompeu Fabra, convertint-se així en principi i final de línia mentre durin les obres. Tot i que encara no se sap res respecte a transports alternatius, val a dir que es tracta d’un tram molt cèntric i amb connexions i enllaços amb altres línies de la xarxa de metro.
Així, es podrà accedir a l’estació de Paral·lel des de l’L3, a la d’Universitat des de l’L1, a la de Passeig de Gràcia des de les línies L3 i L4 i a la de Sagrada Família des de l’L5. La intenció del departament de Territori és que la durada de les obres es redueixi al màxim i tindran lloc durant l’estiu atès que és el moment amb menor afluència de ciutadans, tot i que habitualment genera problemes pel que fa al turisme. En tot cas, la intenció de les obres és la mateixa que les de l’L4 d’aquest estiu i les de l’L5 de l’estiu del 2022, és a dir, renovar la via per modernitzar la infraestructura i reduir al màxim les vibracions.
Normalització del tramvia
D’altra banda, aquest divendres s’ha recuperat el servei normalitzat de la xarxa de tramvia Trambesos després que durant tot l’estiu ha estat fora de servei la línia T4 per poder adequar el traçat del tramvia a la plaça de les Glòries de cara a la futura obertura d’una estació intermodal al centre de la plaça amb millor connexió amb l’estació de metro de Glòries així com facilitar la connexió amb el futur ramal en construcció per l’avinguda Diagonal fins a Verdaguer. De fet, les obres de la primera fase del perllongament des de Glòries a Verdaguer han requerit la connexió de les noves vies amb les existents i l'execució de la nova parada a Glòries -ubicada davant del museu Disseny HUB- que permetrà generar un nou intercanviador de transport públic.