Les obres d’estiu al Metro de Barcelona acostumen a convertir-se en un maldecap pels usuaris afectats, que han de buscar alternatives per fer els seus desplaçaments diaris mentre duren les afectacions. Amb tot, les obres suposen una millora en el servei, com és el cas de les de l’L5, que afecten des del 25 de juny i fins a l’1 de setembre el tram entre les estacions de Cornellà Centre i Collblanc, és a dir vuit estacions, incloses les de Gavarra, Sant Ildefons, Can Boixeres, Can Vidalet, Pubilla Cases i Ernest Lluch. Les obres suposaran una millora que, a la llarga, servirà per reduir la freqüència de pas fins als 2,15 minuts en hora punta.

 

Així ho ha explicat aquest dimarts la primera tinenta d’alcaldia i presidenta de TMB, Laia Bonet, que ha apuntat que les millores més destacades en la línia blava són la “substitució de la via amb balast per la de plataforma de formigó”, i molt especialment, dues bretelles -desviament en forma de creu de sant Andreu que enllaça dues vies paral·leles i que permet el canvi de sentit dels combois- en cada extrem de l’estació de Cornellà Centre, que permetran “millorar la capacitat de les vies”. Tot plegat, amb un objectiu de futur, aconseguir una freqüència de pas en hora punta a l’L5 de 2 minuts i 15 segons, quan l’actual és de 2'29". Ara bé, per arribar a aquest objectiu no n’hi ha prou amb aquestes obres, ja que també cal ampliar el parc mòbil amb 4 nous trens. De fet, ara l’L5 compta amb 37 combois i l’objectiu és, “en els propers anys”, ampliar el parc fins a 41 trens.

En tot cas, en el marc d’una visita d’obres a l’estació de Cornellà Centre s’ha pogut constatar que el ritme de feina, malgrat la calor d’aquests dies, no afluixa. “Anem sobre calendari”, ha apuntat Bonet, que ha defensat la necessitat de fer aquestes obres a l’estiu, “quan hi ha menys demanda”. A la mateixa estació ja s’ha fet el recreixement de les andanes, que permetran l’accessibilitat a tots els vagons i no únicament a l’inicial com fins ara. Així mateix, en tot el tram es treballa en la renovació integral de la via, una intervenció que a més de millorar la fiabilitat de la conducció permetrà reduir les vibracions. 

L'L5 del Metro estarà tancada per obres en el tram entre Cornellà Centre i Collblanc fins al dia 1 de setembre / Foto: Montse Giralt
A l'estació de Cornellà Centre de l'L5 s'ha fet el recreixement d'andanes per millorar l'accessibilitat / Foto: Montse Giralt
La presidenta de TMB i primera tinenta d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, ha visitat les obres del Metro en companyia del conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i el director de la xarxa de metro, Òscar Playà / Foto: Montse Giralt
Les obres han inclòs el canvi de la via amb balast per placa de formigó així com la instal·lació de dos canvis d'agulles tipus 'bretelle' / Foto: Montse Giralt

“Es tracta d’unes obres de renovació necessàries per millorar la fiabilitat de la línia, augmentar el confort durant el viatge i, també eliminar les vibracions per l’ús de la infraestructura que afecten aquest tram”, ha recordat Bonet, que ha anunciat que amb les noves bretelle “podrem afegir un tren més a partir del setembre reduint així la freqüència en 4 segons”. Un cop finalitzi l’obra de l’L5 s’hauran renovat 14.400 metres de carril, 1,5 vegades la longitud de l’avinguda Diagonal, i s’hauran utilitzat 6.500 metres cúbics de formigó, equivalent a tres piscines olímpiques. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!