Aquest mes de març, el departament de Territori iniciarà la campanya d’auscultació i inspeccions d’edificis com a mesures de prevenció, vigilància i control de les obres prèvies a l’inici dels treballs de construcció de les estacions i l’excavació del túnel del perllongament de l’L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) en el tram entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia. N’hi haurà unes 13.000, de les que ara comencen 1.066 inspeccions en habitatges, locals comercials i aparcaments a l’entorn de les futures estacions de Francesc Macià i d’Hospital Clínic i de la sortida d’emergència prevista a Comte Urgell amb Consell de Cent.

Segons ha informat el departament de Territori aquest dijous, l’objectiu d’aquestes inspeccions és documentar l’estat de conservació de les edificacions i d’altres infraestructures existents abans de l’inici dels treballs per a garantir als seus propietaris un document fidel del seu estat i poder verificar-lo durant les obres o un cop finalitzades, en cas que sigui necessari. En el cas dels edificis, s’avaluen tant els elements comuns com façanes i escales, com l’interior de cadascun dels habitatges. També s’inspeccionen locals comercials i aparcaments. D’altra banda, es du a terme la instal·lació d’equips d’auscultació i control en els mateixos edificis i en el terreny, per controlar l’evolució dels treballs del túnel.

Programació de les obres

Les inspeccions formen part de les obres per a la connexió de les línies Llobregat - Anoia i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a Barcelona, que inclou la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres. L’obra comporta el perllongament de la línia actual, que finalitza a l’estació de Plaça Espanya, fins a l’estació de Gràcia, amb una inversió global de més de 400 milions d’euros. En el seu recorregut, el nou tram ferroviari comptarà amb tres estacions de nova construcció: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. Addicionalment, es remodelaran les estacions de Plaça Espanya (actualment, línia Llobregat – Anoia) i l’actual de Gràcia de la línia d’FGC del Vallès.

Plànol del perllongament previst / Foto: Territori

Els treballs de l’obra civil, que van començar el gener passat, comporten ocupacions en superfície que es van implantant de manera progressiva. En els pròxims dies, es preveuen algunes afectacions addicionals, que consistiran en:

  • Hospital Clínic: En l’àmbit de la futura estació d’Hospital Clínic, s’amplia la zona que cal ocupar per executar els treballs de desviament de serveis. Així, a partir del 9 de març es reduiran a 2 els carrils de circulació al carrer Comte d’Urgell, entre els carrers de Rosselló i de Còrsega. El carrer Rosselló, en el seu tram entre Comte Borrell i Comte d'Urgell, quedarà amb un carril de circulació.
  • Francesc Macià: Durant el període de Setmana Santa, es tancarà al trànsit el carrer Comte d’Urgell, en el tram entre els carrers de Buenos Aires i la plaça Francesc Macià, i només es mantindrà habilitat un carril de circulació per accedir a l’aparcament al costat de la plaça Maria Luz Morales. Els vehicles es desviaran pel lateral mar de l’avinguda Diagonal, els carrers de Villarroel, Londres, l’avinguda de Sarrià i els carrers de Comte Borrell i Buenos Aires. Les línies d’autobús que tenen parada en aquest àmbit modificaran el seu trajecte.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!