Una de les vies principals del barri de la Barceloneta, al districte de Ciutat Vella de Barcelona, el passeig de Joan de Borbó, comptarà amb un nou carril bici a mitjans de l’any 2024, un cop l’Ajuntament de Barcelona n’ha aprovat el projecte executiu amb la intenció d’iniciar les obres a principis d’any, amb una durada prevista de cinc mesos. Aquest nou carril, segons ha informat el consistori, s’emmarca en l’aposta de l’Ajuntament de Barcelona de fomentar una mobilitat més segura i més sostenible, potenciant els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta. El nou carril bici se situarà entre els carrers de Ginebra i de l’Escar, cobrint la zona més transitada del passeig.
Està previst que el nou carril bici serveixi per enllaçar la ciutat amb la façana marítima a través dels futurs carrils bici de la Via Laietana, que parcialment ja ha entrat en servei, i del passeig de Picasso. El nou itinerari ciclista, inclòs en l’àmbit del port, s’afegirà als carrils bici ja existents en aquesta zona i que estan situats al passeig de Colom, a l’avinguda del Marquès de l’Argentera, al passeig de Circumval·lació, al carrer del Doctor Aiguader i al passeig Marítim Oriol Bohigas. Amb aquest nou eix es pretén alliberar el passeig més proper al port del pas d’aquests vehicles. evitant conflictes de convivència amb els vianants.
Així mateix, el projecte aprovat preveu que en aquest tram s’implanti un nou carril bici bidireccional ubicat a la calçada, al costat de la vorera de la banda del port. El nou carril tindrà una amplada de 3,5 metres i comptarà amb 0,5 metres més on s'inclouran les peces separadores. La nova infraestructura ciclista comptarà amb semaforització i senyalització específica i conviurà amb 2 parades de bus amb plataforma, on els ciclistes hauran de cedir la prioritat als vianants en el moment de la pujada i baixada de l’autobús. El disseny d’aquestes plataformes és similar a les que ja existeixen en altres carrils bici de la ciutat.
El projecte també inclou la millora dels passos de vianants, el canvi dels reguladors semafòrics existents, el desplaçament d’un punt de càrrega de motos elèctriques i d’una columna d’enllumenat, així com els ajustos en la xarxa d’embornals. Un cop finalitzin les obres, la configuració de la calçada passarà a ser la següent: la secció en sentit mar inclourà un carril bici bidireccional, un carril bus i un carril de circulació. En sentit ciutat, en el tram comprès entre el carrer de l’Escar i el carrer de Pepe Rubianes hi haurà un cordó de serveis, un carril bus i un carril de circulació; i en el tram situat entre el carrer de Pepe Rubianes i el carrer de Ginebra, un carril bus i dos carrils de circulació.