Han hagut de passar cinc mesos des de l’obertura del túnel de Glòries en sentit Besòs i quasi tres setmanes des de l’obertura del sentit Llobregat, amb importants col·lapses de trànsit, fins que finalment l’Ajuntament de Barcelona ha accedit a elaborar informes de gestió del trànsit per analitzar els problemes de circulació que s'han generat d’ençà de la posada en servei, en especial el de sentit d’entrada a Barcelona. El govern Colau, a més, no ho farà per decisió pròpia, sinó obligats per una proposta presentada pel Partit Popular i aprovada dimarts a la Comissió d’Urbanisme amb el vot favorable de tots els grups a l'oposició i l'abstenció de Barcelona en Comú i el PSC.
Els populars consideren que l'alcaldessa de la capital catalana, Ada Colau, ha "fracassat" en la gestió de la mobilitat de la ciutat, ja que des de la inauguració del túnel les cues per entrar a Barcelona "han empitjorat" i per això mateix han defensat que els informes no s'hagin fet abans de posar en funcionament la nova infraestructura. “Aquest govern improvisa, pren decisions sense presentar informes, sense proves pilot, i el que demanem simplement és elaborar uns informes per saber què està fallant i solucionar-ho”, va detallar el portaveu del PP, Óscar Ramírez, que va lamentar que les cues també afectin el trànsit de la Ronda de Dalt i la Ronda Litoral.
“L’única solució que ha donat el govern és que ens aixequem més aviat, sembla una broma pesada”, va afegir Ramírez, que també ha recordat que la inversió del túnel ha estat de 200 milions d’euros i ha criticat que la inauguració va quedar “deslluïda” i “marcada pel col·lapse viari”. Ramírez també va afegir que el govern municipal hauria d’haver fet aquests informes abans i no esperar a que l’oposició pressionés per fer-los. “El que demanem és corregir i oferir alternatives reals”, va concloure. Cal recordar que el primer feiner de posada en servei del túnel en sentit Llobregat, l’ajuntament va treure ferro al col·lapse tot considerant que les retencions eren equivalents a les que ja hi havia anteriorment.
Crítiques de l'oposició
De fet, la posada en servei del sentit Llobregat va fer reaccionar tots els grups de l’oposició a l’ajuntament. Així, Junts per Catalunya va titllar la situació de “surrealisme màxim”. “Inaugures una infraestructura i la inauguració et genera el caos, és el món al revés”, va definir Artadi la situació provocada per l’obertura del nou túnel, unes crítiques a les quals també es van afegir des de Ciutadans i el Partit Popular. Per la seva banda, ERC va ser més propositiva i va reiterar com a possible solució l’extensió del carril BUS-VAO fins al túnel de Glòries.