La Plataforma pro Pacificació de la Ronda Sant Antoni, que demana i defensa la pacificació d'aquesta via de la capital catalana, amb el suport d'una cinquantena d'entitats, ha expressat la seva preocupació pel retard en el termini de licitació de les obres per convertir els dos trams afectats en una zona més amable per a la ciutadania. Aquest col·lectiu afirma en un comunicat que els preocupa que el nou equip de govern de l'Ajuntament de Barcelona estigui "intentant sospesar la possibilitat de rebutjar un projecte ja aprovat, fruit d'un consens que va requerir molt temps i esforç per construir-se".

La Plataforma pro Pacificació agrupa diferents col·lectius i persones, incloent-hi entitats veïnals, comerciants, associacions de famílies d'alumnes i altres entitats socials i culturals. En el comunicat, afirmen que "qualsevol alteració en el procés", que en aquests moments és merament administratiu, "seria una inacceptable intromissió política que trencaria la normalitat institucional". Subratllen que el projecte ja va ser consensuat i aprovat pel govern municipal, respectant el compromís de la regidoria d'Urbanisme amb les entitats del Raval i de Sant Antoni, que estipulava la realització d'un procés participatiu per definir la remodelació de la Ronda Sant Antoni. Aquest procés participatiu es va dur a terme l'any 2022.

La plataforma considera "inacceptable" tornar a posar sobre la taula el projecte del 2018, que no va ser debatut ni va obtenir cap consens entre els veïns d'aquests dos barris. Argumenten que reintroduir el trànsit als dos trams afectats seria "un pas enrere injustificable per a un govern que es diu progressista". Això no només comportaria més contaminació atmosfèrica i acústica, sinó que també privaria els veïns d'un espai que ja han utilitzat durant els últims cinc anys, tot i la manca d'una urbanització amigable. Cal tenir en compte que, amb la instal·lació del Mercat Provisional, la Ronda ha estat pacificada de facto durant més de quinze anys.

La Plataforma pro Pacificació rebutja els discursos que defensen el trànsit rodat com una manera de traçar una frontera entre els barris del Raval i Sant Antoni, ja que consideren que això atempta contra la cohesió entre les diferents zones de la ciutat. En aquest sentit, exigeixen un compromís explícit del nou equip de govern municipal per a tirar endavant les obres d'urbanització de la Ronda Sant Antoni segons el projecte consensuat i aprovat per l'Ajuntament al març d'aquest any.