Les obres de grans infraestructures no són precisament fàcils perquè impliquen sorolls, molèsties, grans alteracions en el dia a dia dels veïns i modificacions pel que fa al trànsit. Ara bé, tampoc es pot renunciar a fer-les i una de les que estan en marxa a Barcelona és la del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya entre la plaça Espanya i Gràcia passant per Francesc Macià, una obra que permetrà enllaçar les línies del Vallès amb les del Baix Llobregat. En aquest Barcelona Exprés t’expliquem les principals afectacions a la zona zero de les obres, el carrer Urgell

 

De fet, en aquest carrer ja hi ha obres en marxa, que no només afecten el trànsit, sinó que ha generat protestes veïnals per l’immens parapet situat entre els carrers Consell de Cent i Diputació, un autèntic mur divisori plantat al mig de l’Eixample on no falta fins i tot el seu Checkpoint Charlie, el pas limitat per a vianants que separa, com al Berlín de la Guerra Freda, els barris de l’Antiga i la Nova Esquerra de l’Eixample. No és broma, en alguns punts hi ha aixecat un mur de tanques de fins a sis metres d’alçada, i a la vorera de la banda Llobregat s’ha de passar per un passadís fosc i estret amb un parapet que genera una important sensació d’inseguretat. 

El cas és que el 20 de gener comença una nova fase d’obres, amb afectació amb un altre tram del carrer Urgell, ara entre els carrers Rosselló i Còrsega. El motiu? Construir el pou de l’estació d’Hospital Clínic. I al cap d’un mes, el 23 de febrer, es començarà a fer el pou de l’estació de Francesc Macià, que afectarà el carrer Urgell des del carrer Buenos Aires cap amunt. Per tant, tindrem aviat dos trams més del carrer afectats. Recapitulem: a partir del 20 de gener, obres a Urgell entre Rosselló i Còrsega i a partir del 23 de febrer s’afegeixen les obres entre Buenos Aires i Francesc Macià. Això vol dir l’ocupació de tot l’espai del carrer Urgell, a excepció de les voreres, reservades als vianants.

📍 On se situaran les futures estacions de Metro de l'L2 a Montjuïc?

❓ La gran pregunta: quan s’acabarà la Sagrada Família?

Per moure’s en cotxe o moto, la recomanació fàcil és aquesta: eviteu el carrer Urgell, almenys durant tot l'any 2025. Això sí, els conductors trobaran rutes alternatives, com el carrer Numància pels vehicles d’entrada a la ciutat i els carrers Aribau i Casanova pels de sortida. Aquesta fase d’obres s’allargaran, mínim, durant tot aquest any 2025, sempre que no hi hagi complicacions. El que si és segur és que els veïns del carrer Urgell es faran un tip de sentir… cops de martell. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!