Dues de les principals vies de l’Eixample, els carrers d’Aribau i Muntaner, el primer de direcció mar muntanya i el segon a la inversa, patiran una restricció de la circulació de la mà de l’Ajuntament de Barcelona, que prepara uns canvis en aquests dos carrers que comportaran la pèrdua d’un carril de circulació passant tots dos dels quatre actuals a tres en el tram entre la Diagonal i la Gran Via. Una operació similar es preveu per a més endavant al carrer Sardenya entre les avingudes Meridiana i Icària. Així es desprèn de la documentació sotmesa al tràmit d’informació pública que es pot consultar a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona.
Sota l’epígraf ‘Projecte executiu del nou carril de servei als carrers Aribau i Muntaner, entre l’avinguda Diagonal i la Gran Via de les Corts Catalanes, inclosos al programa pressupostos participatius’ es pot consultar tot l’expedient aprovat inicialment pels òrgans de govern municipals, promogut per BIMSA i que es troba en període d’exhibició pública des del passat 7 d’octubre fins al 21 de novembre. El projecte es troba incardinat en les “estratègies de pacificació dels districtes” que duu a terme el govern municipal i considera com a punt de partida que “és evident que la circulació rodada és un dels factors que més afecten la vida ciutadana dins els vials i espais públics”.
Com quedaran els carrers
És per això que proposa un nou “repartiment de l’espai urbà” que en el cas del carrer Muntaner presenta en l’actualitat un carril BUS i tres carrils de circulació lliures, amb una secció total d’uns 10 metres, a més d’alta ocupació de voreres per motos estacionades. El que es proposa en aquesta via és redistribuir els espais, amb la introducció d’una banda d’aparcament o carril de serveis al costat Besòs, amb espais per aparcar-hi motos i zones de Càrrega i Descàrrega i si hi ha demanda, aparcament per a persones amb mobilitat reduïa. A la banda Llobregat es mantindrà el Carril BUS, però augmentant l’amplada fins a gairebé els 3 metres. L’espai central es mantindrà amb dos carrils per a vehicles privats.
Pel que fa al carrer Aribau, es tracta d’una intervenció similar. Actualment, compta amb un carril BUS i tres carrils de circulació lliures, amb una secció total d’uns 10 metres, també amb alta congestió a les voreres de motos estacionades. El que es proposa aquí és introduir una banda d’aparcament al costat Llobregat i augmentar l’amplada del carril Bus del costat Besòs, amb dos carrils de circulació lliure per als vehicles privats. Les obres per reconvertir els carrers a la nova configuració es limitaran a la supressió de la pintura existent i l’aplicació de la nova. Passat el període d’exposició pública, el projecte podrà tirar endavant amb la licitació de les obres, tot i que de moment no hi ha calendari d’execució.