La connexió del tramvia de Barcelona per la Diagonal està des d’aquest dijous un pèl més a prop, un cop ha entrat en servei la nova parada de Glòries, necessària per facilitar la connexió amb el nou ramal, que ja està gairebé finalitzat i amb la intenció de començar a fer proves a l’estiu. L’objectiu és que el tram entre Glòries i Verdaguer entri en servei al llarg del segon semestre d’aquest mateix any. Les obres d’aquesta nova estació s’han allargat durant més de dos anys i formen part de la fase 1 de la connexió per la Diagonal, és a dir, el tram gairebé enllestit fins a Verdaguer.

La nova parada, situada davant de l'edifici del Disseny Hub de Barcelona, suposa l'eliminació de les estacions de La Farinera -davant del centre comercial- i de Glòries Meridiana -davant dels Encants Vells-, i conforma un intercanviador amb l'L1 del metro i en un futur amb l'autobús. Aquest mateix dijous, les tres línies del TramBesòs, T4, T5 i T6, han començat a operar ja en la nova parada, que generarà un "gran intercanviador", segons ha destacat l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), quan les línies d’autobús urbà comencin a operar per la zona sud de la plaça, juntament amb l’intercanviador amb l’L1 de metro. D'altra banda, des del consorci també han apuntat que la flamant estació té capacitat per absorbir el passatge d'un tramvia de doble articulació.  

 

"Ara surts del metro i vas directe al tramvia", ha afirmat Víctor Villarejo, un estudiant universitari i usuari habitual d'aquest transport públic des d'aquest curs, ja que abans "havies de fer volta i era horrible", ha afegit en declaracions a l’ACN, on ha considerat que la nova ubicació "està bastant millor" que les dues que hi havia fins ara. Una afirmació que comparteix, en declaracions a la mateixa agència un altre estudiant, Miquel Codina, que ve des d'Osona a estudiar a Barcelona: "És molt ràpid". Codina ha detallat que arriba amb Rodalies a la Sagrera i agafa la línia 1 del metro fins a Glòries. "Hi ha molta freqüència", ha ressaltat l'alumne de la Universitat Pompeu Fabra. En canvi, una altra usuària, i també habitual del tramvia, Meritxell Reventós, ha puntualitzat al mitjà citat que "depèn d'on vulguis anar" era preferible conservar les antigues estacions. Així i tot, ha remarcat que la connexió amb el metro "va millor, ja que hi ha el nou intercanviador".

Proves en blanc a l’estiu

Així mateix, l’ATM ha informat que les proves de la connexió de les Glòries amb la Diagonal es faran aquest estiu. Si aquestes avaluacions se superen "satisfactòriament" es passarà a testar la marxa en blanc, és a dir, vehicles circulant però sense usuaris. Les previsions és que en el segon semestre d'enguany ja pugui entrar en funcionament, un cop acabin tots els procediments de seguretat. Segons recull l’ACN, els treballs d'execució de la infraestructura tramviària es troben al 85% d'execució, i es preveu que acabin aquesta primavera. L'ATM calcula que quan amb el nou tram hi hagi una demanda addicional de 20.000 passatgers en un dia feiner.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!