Després que el dilluns els taxistes van iniciar la primera jornada de mobilitzacions a l’aeroport del Prat en protesta per l’activitat de conductors pirates que en les mateixes instal·lacions d’AENA els prenen clients, especialment turistes, aquest dimarts les protestes tenen forma sonora. Tots els taxistes que es trobin a la zona d’embarcament de passatgers estan convocats a fer sonar els seus clàxons de forma insistent durant un quart d’hora o vint minuts en intervals de dues hores, que han començat a les nou del matí i seguirà fins a les nou de la nit, amb cops de clàxon a les 9, 11, 13, 15, 17 19 i 21 hores.
Tot i que inicialment les dues associacions de taxistes convocants, Élite Taxi i Anget, havien convocat quatre dies de mobilitzacions, durant l’assemblea que va tenir lloc dilluns al matí es va decidir aixecar la marxa lenta prevista per al dimecres, de manera que queda en peu la protesta sonora d’aquest dimarts i, en principi, per dijous es preveu una segona invasió del vestíbul de la T1, on se celebrarà una assemblea per acordar noves mobilitzacions contra la presència de conductors il·legals. Amb tot, la mobilització de dijous està pendent de la reunió que els representants del taxi mantindran dimecres a la tarda amb la direcció d’AENA.
La reunió de dimecres, que tindrà lloc a la tarda en instal·lacions aeroportuàries i comptarà amb la presència de Sonia Corrochano, directora de l’aeroport del Prat, a qui els taxistes exigeixen solucions al problema dels conductors pirates. Els mateixos taxistes fa més de vint dies que patrullen la zona d’arribades de l’aeroport, que és l’espai on els conductors pirates capten clients. Tito Álvarez, portaveu d’Élite Taxi, va assenyalar dilluns que amb els seus serveis de vigilància s’han “neutralitzat uns cinquanta conductors pirates”, entre els quals, “una banda d’algerians que no només captava clients il·legalment, sinó que a més donava l’avís d’on anaven i un cop allà els robaven”, i els han acusat de prendre’ls uns “500 serveis diaris”.
Tot i que el nucli de la demanda a AENA que ha portat els taxistes a protestar és l’existència d’aquests conductors pirates, la intenció d’Élite Taxi i Anget és presentar a Corrochano algunes demandes més, com la millora en la senyalització de la zona de taxis per als viatgers que arriben a l’aeroport; l’obertura d’una rampa d’accés a la zona de taxis tancada com a mesura anticovid; l’eliminació de pilones que impedeixen baixar amb carretons de maletes a la zona de taxis, i la millora en la senyalització de la zona de reserves de taxis. També es reclamen millores en la graella d’espera dels taxistes, situada fora de l’aeroport i amb unes condicions deplorables, segons els mateixos representants del taxi.