El projecte de reforma de la ronda de Sant Antoni només convenç Barcelona en Comú, fins al punt que la resta de grups de l’Ajuntament de Barcelona, inclòs el soci de govern d’Ada Colau, el PSC, ha votat a favor de paralitzar el projecte de reforma, en una evidència més que els dos partits que actualment governen la capital de Catalunya aprofundeixen les seves divergències cada dia que passa. Si un dia és la Superilla i un altre la brutícia, aquest dimarts ha estat el futur de la ronda de Sant Antoni, que ha arribat a la Comissió d’Urbanisme de la mà del Partit Popular, que ha aconseguit que tots els grups municipals hagin fet pinya per aïllar BComú.
El projecte de reforma, que l’Ajuntament va presentar fa una setmana i que inclou, a més de la retirada de la llosa ja en marxa, una reurbanització que significarà la desaparició de l’asfalt però amb l’existència d’un carril bus, ha generat al llarg de la setmana importants discrepàncies, ja que diversos grups s’han mostrat favorables al projecte consensuat el 2018, que suposava el retorn parcial del trànsit, tot i que no en el format de carrils que té la mateixa ronda en el tram no afectat. Cal recordar que el manteniment de la llosa que va servir com a base del mercat provisional de Sant Antoni ha estat una font de problemes d’ençà que es va reinaugurar el mercat.
El regidor Óscar Ramírez, del PP, ha defensat la necessitat de paralitzar el projecte de reforma “i tornar a arribar a un acord amb els veïns”, i al seu torn, la tinenta d’alcaldia d’urbanisme, Janet Sanz, ha hagut d’admetre que efectivament, “no hi ha un consens veïnal”, i per això ha reivindicat el projecte presentat com una manera de "recollir alguns dels consensos perquè tothom hi sortís guanyant". L’argument no ha convençut ningú, ja que la proposta del PP ha comptat amb el suport d’ERC, el PSC, Junts, Ciutadans i Valents i només el vot contrari de mig govern municipal, el representat per Barcelona en Comú.
Reprovació evident
Tot plegat ha suposat una reprovació evident de la política urbanística de l’ajuntament, pel fet que tots els grups han retret la manca de “consens polític i veïnal”. En tot cas, el més sagnant ha estat el posicionament del PSC, que per part de la tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Laia Bonet, ha recordat que “el debat ja es va produir i es va arribar a uns acords”, en referència al projecte del 2018 i ha recordat que les rondes internes de Barcelona segueixen sent necessàries per absorbir el trànsit de Ciutat Vella.