Amb les negociacions dels pressupostos de Barcelona pel 2025 obertes, els partits posen sobre la taula quines seran les seves peticions per arribar a un acord. Si per part del govern municipal ja s’ha anunciat que, en l’apartat d’ordenances fiscals, volen posar el focus en la congelació d’impostos i l’augment de la fiscalitat turística, Barcelona en Comú ja ha presentat diverses propostes. Fa uns dies els comuns ja van presentar un primer paquet de mesures -incloent-hi tancar dues terminals de creuers i congelar les tarifes de transport públic-, al qual s’ha sumat aquest dimarts un segon que inclou, entre d’altres, el projecte de pacificar quatre carrers de la ciutat seguint el Model Superilla, que configurarien, per la seva longitud, autèntics megaeixos verds.

Tal com ha anunciat Janet Sanz, actual portaveu de Barcelona en Comú i futura presidenta del grup municipal quan plegui Ada Colau, aquesta formació vol incloure en els comptes de l’any vinent els processos de pacificació de quatre importants vials de la ciutat, seguint el model superilla en la seva versió d’eix verd, malgrat que l’actual govern municipal ha decidit rectificar aquesta política donant prioritat a altres tipus de pacificacions que permetin guanyar espais verds en solars abandonats, no urbanitzats o amb usos provisionals, com cantonades, interiors d’illa, places i cantonades. Al contrari de l’expressat pel PSC, pels comuns els eixos verds no han de passar a la història.

Quins serien els nous eixos verds?

La nova proposta dels comuns inclou la creació de tres nous eixos verds i el perllongament d’un ja existent. En concret, Barcelona en Comú proposa convertir en eix verd els carrers de Sants i Creu Coberta entre les rambles de Badal i Brasil i la plaça Espanya, un tram que els caps de setmana està barrat al trànsit en el marc del programa Obrim Carrers i amb una longitud d'1,51 quilòmetres i que es faria a partir del model ja vigent al carrer de Pi i Margall. Una segona pacificació tindria lloc al carrer Sicília, entre Travessera de Gràcia i Ausiàs Marc, on enllaçaria amb un petit tram ja per a vianants fins a l’Estació del Nord. Aquest eix verd tindria una longitud d’1,73 km.

El tercer projecte seria dels més llargs i el que més mereixeria la qualificació de megaeix verd: el passeig Maragall en tota la seva extensió, és a dir, els 2,76 km de longitud entre el carrer Tajo i els carrers Còrsega i Fresser, seguint també el model de Pi i Margall. Finalment, la quarta intervenció seria al carrer Consell de Cent en el tram entre el passeig de Sant Joan i l’avinguda Meridiana, d’1,61 km, que sumat al ja existent entre passeig de Sant Joan i el carrer Vilamarí suposaria la creació d’un altre megaeix verd de 4,42 quilòmetres de longitud. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!