Recuperar la Rambla per als barcelonins, aquest és el principal objectiu del pla de xoc que ha engegat l’entitat Amics de la Rambla sota el lema ‘La Rambla. Un nou model de Turisme Urbà’, un ambiciós programa d’accions que vol que la principal avinguda de Barcelona torni a ser un lloc per al gaudi dels seus ciutadans, més enllà dels milers de turistes que cada dia la visiten. El pla, donat a conèixer la setmana passada, inclou iniciatives en diversos àmbits, des de la celebració de festes populars fins a l’organització de rutes i també una col·lecció de pòsters, un nou ‘souvenir’ enfocat al públic local

Amb la complicitat i el suport de l’Ajuntament de Barcelona i la involucració de l’empresa GetYourGuide, Amics de la Rambla impulsarà diverses línies d’actuació des d’ara fins al 2027 -just quan acabarà la reforma del passeig- amb l’objectiu enfortir la imatge del passeig i defensar i promoure el seu patrimoni material i immaterial especialment adreçades a les persones que viuen a la ciutat. Així, es preveu el reforç d’activitats existents i consolidades, com el Tast a la Rambla, la festa major de la Rambla – Festa del Roser i la Rambla Vila del Llibre, entre d’altres, i proposa altres de nova creació, com (Re)descobreix la Rambla, una proposta de rutes que ha tingut lloc les últimes setmanes de desembre amb pràcticament totes les places exhaurides. A partir del 2024, el ventall de rutes s’ampliarà i s’oferirà en col·laboració amb la Fundació ONCE. 

Souvenirs atractius pel públic local

Una altra de les iniciatives del pla de xoc és ‘la Rambla Inventa’, que busca ser l’altaveu de les veus creatives del barri com a part d’un esforç conscient per la transformació i la renovació de l’oferta comercial de la Rambla i la seva zona d’influència. És per això que es vol crear un objecte de record de la Rambla creat localment i dirigit a tothom, desenvolupat amb la col·laboració del teixit educatiu de la zona, com l’escola Massana o Elisava, i el teixit d’entitats culturals i de disseny de producte del barri, amb essència local. Aquest nou objecte de record, igualment atractiu pel públic local i pel visitant, tindrà el seu principal aparador a la botiga Territori Rambla, que serà el lloc des d’on s’impulsarà el canvi.

Una de les primeres accions que s’han posat en marxa en aquest sentit és la creació d'una col·lecció de pòsters que són igualment atractius pels locals (apel·lant a la nostàlgia i a la vinculació sentimental amb la Rambla) i pels visitants (que veuen un objecte de qualitat i molt arrelat al territori). La col·lecció Pòsters de la Rambla vol generar impactes positius, augmentar la vinculació sentimental mitjançant uns objectes atractius i recuperar l’encant del cartellisme vinculat a la ciutat de Barcelona. Per donar valor a l’objecte, es faran tirades curtes (de 100 exemplars) en serigrafia numerada i signada. Actualment, els tres primers pòsters es troben en fase de producció i més endavant es posaran a la venda, però per aconseguir la màxima difusió de la campanya es publicaran també en format postal, per distribuir gratuïtament, amb cada un dels dissenys escollits. 

Així mateix, el Fòrum la Rambla és un dels grans objectius del projecte ‘La Rambla, un nou model de turisme urbà’, ja que vol ser un punt de trobada i de debat al voltant d’aquest passeig, en sintonia amb altres ciutats, carrers i regions amb problemes similars. Una reflexió de com utilitzar el volum turístic per transformar la ciutat.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!