El col·lapse monumental que ha tingut lloc aquest matí a la Gran Via en direcció d’entrada de Barcelona, causat per la posada en servei del nou túnel de Glòries en sentit Llobregat ha estat fortament criticat pels partits de l’oposició a l’Ajuntament de Barcelona. Els que han estat més durs han estat Junts per Catalunya, que per boca de la seva cap de files i alcaldable, Elsa Artadi, han titllat la situació de “surrealisme màxim”, unes crítiques a les quals també s’hi han afegit des de Ciutadans i el Partit Popular. Per la seva banda, ERC ha estat més propositiva i ha reiterat com a possible solució l’extensió del carril BUS-VAO fins al túnel de Glòries.
“Inaugures una infraestructura i la inauguració et genera el caos, és el món al revés”. Així ha definit Artadi la situació provocada per l’obertura del nou túnel, malgrat que des del consistori s’ha assenyalat que les retencions han estat equivalents a les d’altres setmanes, per assenyalar que li ha semblat “increïble” que la solució que s’aporta des de l’ajuntament és demanar que “no es faci servir aquesta infraestructura entre les set i quarts de deu del matí”. L’alcaldable de Junts ha assenyalat que la Gran Via recull “mobilitat obligada” de gent que entra a la ciutat sense alternatives i ha conclòs que tot plegat és “l’exemple màxim del poc rigor de la manera de treballar del govern de comuns i socialistes”.
ERC vol carril BUS-VAO
Per la seva banda, el regidor d’ERC Max Zañartu ha aprofitat el caos d’aquest matí per recordar que el seu partit ha presentat un prec d’urgència en el que es proposa estendre el carril BUS-VAO ja existent a la C-31 al seu pas per Badalona fins a la plaça de les Glòries, de manera que s’incentivaria l’ús de vehicles d’alta ocupació (les sigles de VAO), que podrien fer ús del carril reservat ara només a autobusos interurbans. Per això Zañartu ha titllat l’embús d’avui com una “situació de congestió previsible però també evitable, per exemple, permetent als Vehicles d'Alta Ocupació (VAO) circular pel carril bus, com ja passa a la C-31”.
Una situació de congestió previsible però també evitable, per exemple, permetent als Vehicles d'Alta Ocupació (VAO) circular pel carril bus, com ja passa a la C-31 i @ERCbcn ha proposat recentment.https://t.co/FbicBZKLUI
— Max Zañartu (@zanartuvdg) April 4, 2022
Finalment, tant els líders de Ciutadans, Luz Guilarte, com del PP, Josep Bou, han expressat les seves queixes a la xarxa social Twitter. La primera ha assenyalat que després de set anys d’obres i una inversió de més de 100 milions d’euros, “la solució és un coll d’ampolla que augmenta la contaminació”.
Colas de más de 2 kilómetros y colapso en las calles de alrededor. Siete años de obras, más de 100MILL€ invertidos para una `solución´ que es un cuello de botella y que aumenta la contaminación.
— Luz Guilarte (@MLuzGuilarte) April 4, 2022
Colau y PSC han convertido la movilidad en uno de los principales problemas de BCN. https://t.co/qeo7Y6R1Jj
Más de 6 años de obras, más de 200 millones de coste...
— Josep Bou Vila 🇪🇸 (@josebouvila) April 4, 2022
Y el día que se abre el túnel hay más colas y en consecuencia más congestión y más contaminación.
El modelo de Colau y Collboni es colapsar #Barcelona. Felicidades por este nuevo desastre.https://t.co/fPlDilasYx
Pel que fa a Josep Bou, ha xifrat en 200 milions d’euros el cost total i “el dia que s’obre el túnel hi ha més cues i en conseqüència més congestió i contaminació”. “Felicitats per aquest nou desastre”, ha reblat.