El registre de vehicles contaminants de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) de Barcelona ja ha inscrit aquest dimecres un total de 5.635 usuaris sense distintiu ambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT).
En un missatge a Twitter de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha detallat que el registre ha rebut uns 600 usuaris nous en els últims cinc dies.
[Actualitat] L'#AMB ofereix noves dades del registre metropolità d’autoritzacions de la #ZBERondesBCN
— Premsa AMB (@PremsaAMB) January 8, 2020
✅Fins a aquest matí, s’han registrat 5.635 usuaris sense distintiu. 600 nous en els darrers 5 dies
✅D’aquests,4.429 són per autoritzacions diàries i 1.165 de mobilitat reduïda pic.twitter.com/rsXldX1OrK
D'aquests 5.635 usuaris, 4.429 son per a autoritzacions diàries i 1.165 de mobilitat reduïda.
Encara és massa aviat per avaluar la implementació dels primers dies de la ZBE. Si bé és cert que d'acord amb el perfil d'aquesta mateixa xarxa social de Contaminació a Barcelona, queda molta feina per fer. L'Eixample és, de llarg, el districte més contaminat, seguit per la zona de Palau Reial, Gràcia i Sants.
09h - NO₂ (µg/m³):
— Contaminació a Barcelona (@contaminacio_) January 8, 2020
🔴 Ciutadella: 58
🔴 Eixample: 129❗️
🔴 Gràcia: 79
🔴 Palau Reial: 84
🔴 Poblenou: 57
🔴 Sants: 69
🔴 Vall d'Hebron: 62
Què és la ZBE?
La zona per on no podran circular els vehicles contaminants té una àrea de 95 km2, que engloba tot el terme municipal de Barcelona (excepte la Zona Franca i el barri de Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes), el municipi de l'Hospitalet de Llobregat i part dels municipis de Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Sant Adrià de Besòs.
A qui afecten les restriccions?
La mesura afectarà principalment els vehicles considerats més contaminants, aquells que no els correspon l'etiqueta ambiental de la DGT (Zero, Eco, C i B). És a dir, majoritàriament:
- Cotxes de benzina matriculats abans del 2000
- Cotxes dièsel matriculats abans del 2005 o el 2006
- Motos, ciclomotors i vehicles lleugers matriculats abans del 2003