Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) preveu que remodelar el Tramvia Blau, un transport de prop de 117 anys d’antiguitat, tindrà un cost aproximat d’11 milions d’euros.
La remodelació integral del Tramvia Blau, amb aquest pressupost estimat, ha estat aprovada per l’Autoritat del Transport Metropolità, amb el compromís d’incloure’n el finançament en el Contracte Programa per al període 2018-2021 i sense concretar, per tant, un calendari ni una data d'inici d'obres.
Amb aquests 11 milions es cobriria el cost de la nova plataforma ferroviària, el canvi de totes les vies i la catenària, la renovació d’un dels tramvies, la reparació dels tramvies que habitualment fan el servei amb passatgers, la tramitació de la llicència d’activitat i altres actuacions complementàries.
L'últim cap de setmana en marxa
TMB recorda que l’històric transport turístic farà les últimes circulacions el diumenge 28 de gener abans de la suspensió del servei. Mentre duri l’afectació, els usuaris podran utilitzar com a alternativa la línia 196 de bus (Pl. Kennedy - Bellesguard) que realitza part del trajecte per l’avinguda Tibidabo i que circula tots els dies.
Tot i que els tramvies no podran circular pel seu itinerari clàssic, sí que participaran en activitats de difusió cultural i del patrimoni històric, a través del programa TMB Educa, que ampliarà les seves activitats al voltant dels tallers i cotxeres situats a la plaça de la Central.
Campanya en contra del tancament
L'anunci de la suspensió indefinida del servei ha provocat la reacció de PDeCAT i ERC, que han engegat mesures en contra del seu tancament. Els republicans han posat en marxa la campanya Salvem el Tramvia Blau, que ha recollit ja més de 17.000 signatures.
El Tramvia Blau, que data del 1901, és l’únic supervivent de l’antiga xarxa de tramvies de Barcelona. Fa un recorregut de 1.276 metres des de l’inici de l’avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, i salva un desnivell de 93 metres. TMB n’és l’operador des del 1981, per cessió de l’Ajuntament de Barcelona.