L’enllaç de les línies L4 i L5 de Metro de l’estació de Maragall de Barcelona ha quedat reobert aquest dimecres després de 15 mesos d’obres per poder adaptar tot el recorregut a persones amb mobilitat reduïda, que ara podran canviar de línia fent ús de nous ascensors i sense necessitat de sortir al carrer. Les obres, iniciades el febrer del 2023, obligaven tots els usuaris que volien canviar de línia a fer el transbord pel carrer amb un recorregut molt més llarg que el que ara es pot fer, de nou, sota terra. Les obres han suposat la substitució de trams amb esglaons per rampes accessibles així com la instal·lació de nous ascensors.

 

Des de dimarts que els plafons informatius de l’estació ja anunciaven la imminent reobertura dels passadissos d’enllaç, ara ja adaptats, en una de les obres més llargues en una estació de Metro en els últims anys. Cal tenir present que les estacions d’enllaç són l’assignatura pendent pel que fa a accessibilitat al Metro de Barcelona, on el 94% de les estacions ja estan adaptades, però precisament queden pendents algunes que, en ser intercanviadors, acumulen molts usuaris. De fet, a les obres de Maragall l’han de seguir en el futur l’adaptació de l’altra estació d’intercanvi entre les línies L4 i L5, a Verdaguer.

A la tardor, obres a Verdaguer

En aquest sentit, el Departament de Territori de la Generalitat va informar la setmana passada de la licitació de les obres de la primera fase de l'adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l'intercanviador de l'estació de Verdaguer del Metro de Barcelona per un import de 8,7 milions d'euros. Aquesta obra, que s'iniciarà la tardor que ve, tindrà un termini d'execució de 27 mesos i s'ha dividit en dues fases per agilitzar els treballs. 

enllac metro maragall foto jordi palmer (1)
Foto: Jordi Palmer
enllac metro maragall foto jordi palmer (3)
Foto: Jordi Palmer

L'intercanviador de Verdaguer, situat a la confluència del carrer de Provença i el passeig de Sant Joan, està integrat per una estació de l'L4 i una altra de l'L5, i rep anualment més de 18 milions de viatges. La primera fase de l'actuació consistirà a instal·lar l'ascensor que connecti el carrer amb el vestíbul de l'L5 i els ascensors que connectin el vestíbul de l'L4 amb les andanes de la mateixa línia. També inclouen l'ampliació de les andanes de l'L4 (direcció La Pau i direcció Trinitat Nova) i la substitució de les escales existents al passadís d'intercanvi per rampes. Cal tenir en compte que l’estació de Verdaguer tindrà també la funció d’intercanviador amb el tramvia un cop entri en servei el nou tram entre la plaça de les Glòries i la de Verdaguer, un fet que està previst per al segon semestre d’aquest 2024.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!