La implantació de la T-mobilitat com a suport per als títols de la xarxa de transport públic de Barcelona afronta aquest 2024 amb l’objectiu de resoldre alguns dels principals problemes amb que s’han trobat els usuaris. Un cop pràcticament desaparegudes les targetes que cal passar per les validadores -ja només queden els bitllets senzills, els títols de Rodalies i els vinculats a la Targeta Rosa o T-4, que aviat es convertirà en T-metropolitana-, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, s’ha fixat el repte d’anar tancant carpetes obertes que encara no permeten que la T-mobilitat sigui cent per cent funcional.
Manuel Valdes, director general de l’ATM, és conscient d’aquests problemes i, en una entrevista al programa Bàsics de Betevé, ha apuntat que ja es treballa en la solució dels principals. D’aquests en destaquen dos, la incompatibilitat de l’aplicació amb els telèfons Apple i el fet que actualment no es poden carregar títols diferents a la mateixa targeta T-mobilitat, un fet que penalitza especialment els usuaris que necessiten títols per a diverses zones. Segons ha apuntat Valdés, l’objectiu per aquest 2024 és el de “finalitzar la fase d’implementació”, i això inclou “treballar” en les solucions de les mancances detectades.
En aquest sentit, Valdés ha admès que cal resoldre el fet que la T-mobilitat de moment només admet la càrrega del mateix tipus de títol de transport, però ha anunciat que aquesta circumstància es resoldrà “relativament aviat”. Això sí, sense marcar cap data. “La mateixa targeta servirà per a mínim per a dues situacions diferents”, ha afirmat Valdés, que ha apuntat que això serà possible tant en la T-mobilitat de plàstic com en la de cartró. Actualment, un usuari que, per exemple, necessiti utilitzar una T-casual de sis zones i una altra T-casual d’una zona, es troba amb que no les pot compatibilitzar en una mateixa targeta, amb l’afegit que, si opta per dues T-mobilitat de cartró, visualment són indistingibles l’una de l’altra i necessita ell mateix marcar d’alguna manera quina és la de sis zones i quina és la d’una.
L’ATM manté converses amb Apple
Un altre dels problemes de la T-mobilitat és la incompatibilitat amb els telèfons iPhone d’Apple. En aquest sentit, el mateix Valdés ha admès que “els que portem iPhone hem d’anar amb la targeta de plàstic”, a diferència dels usuaris de telèfons Android, que poden utilitzar el mòbil com a suport de la T-mobilitat. Això sí, el director general de l’ATM ha apuntat que aquesta situació, “no és per decisió nostra, sinó per decisió d’Apple que no té implementada la possibilitat de carregar un sistema de transport públic al seu ‘wallet’” -la ‘cartera digital’ del mateix telèfon-, cosa que sí que permet Android. En tot cas, Valdés ha assegurat que s’estan mantenint “converses amb Apple” i que a més s’han presentat al·legacions a la Unió Europea per mirar de resoldre la situació. “Esperem que les converses donin bons resultats”, ha insistit.