L'arribada de l'estiu ve acompanyada de l'augment de paneroles a les grans ciutats. Una de les queixes més habituals al transport públic de Barcelona són les condicions d'higiene i la presència de rates i paneroles. La darrera queixa d'una usuària s'ha fet viral a les xarxes socials, i no és per la seva denúncia, sinó per la resposta del CM de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que ha estat èpica. La usuària @deepbrowneyes va fer servir la ironia per denunciar l'aparició d'una panerola de grans dimensions al metro de la capital catalana. "Em pregunto si aquí, l'amiga, ha pagat el bitllet", va escriure acompanyant la publicació d'una imatge de l'insecte. La imatge va provocar la reacció d'altres usuaris on la majoria també va utilitzar l'humor per parlar d'una situació més habitual del que seria desitjable, "li tires la xancleta i te la torna" apunta un, mentre que un altre ironitza "crec que és la que es va colar ahir a casa meva".
Me pregunto si aquí la amiga, ha pagado billete. @TMBinfo #MetroBcn pic.twitter.com/j6RNtAlGj2
— Raquel (@deepbrowneyes) June 26, 2024
Si la piulada de la usuària tenia gràcia, el que ningú s'esperava és que la resposta de TMB encara fos millor. El compte TMBinfo ha aprofitat la queixa per recordar les normes dels bitllets de la xarxa de metro en menors de 4 anys. "Hola, Raquel. Els menors de quatre anys estan exempts de disposar de bitllet de transport. La resta de viatgers han de disposar d'un bitllet de transport adequat i validat. Una salutació", la publicació l'ha acompanyat d'un GIF animat d'una panerola. La usuària del metro també va rebre la resposta amb humor "Touché, però aquesta tenia més bigoti que Dalí". La resposta de TMB s'ha convertit en un fenomen viral i ja compta amb més de 40.000 reproduccions i una gran quantitat de comentaris.