A partir d’aquest dimarts, 2 de juliol, es podran veure a l’estació de Metro de Sagrada Família de Barcelona uns nous cartells publicitaris amb el lema ‘Roma a 20 minuts’. I no és que s’hagi desenvolupat cap sistema per teletransportar-se a la capital de l’imperi romà, sinó que es tracta de la nova campanya publicitària de l’Ajuntament de Badalona, pensada per atraure turistes al Museu de Badalona i el seu important llegat romà aprofitant que, efectivament, des de la Sagrada Família i per mitjà de l’L2 del Metro es pot arribar al museu en uns vint minuts. De fet, l’L2 té un tram tallat per obres, però no afecta la connexió des de la Sagrada Família amb Badalona.
Segons va informar l’Ajuntament de Badalona la setmana passada, la campanya té l’objectiu de reivindicar el patrimoni romà de Badalona i explicar als visitants que aquests atractius es troben a només 11 parades de metro i afavorir d’aquesta manera que els turistes que passin per la Sagrada Família i el seu entorn coneguin Badalona i visitin la ciutat. A més, per donar continuïtat a aquesta idea i que els visitants que emprenguin la ruta no tinguin dubtes, també s’instal·larà un suport publicitari amb el lema ‘Roma a 3 minuts’ a l’estació de Badalona – Pompeu Fabra. Aquest suport inclourà un mapa on s’indica on es troba el Museu de Badalona, que ha d’esdevenir la porta d’entrada per animar als turistes a visitar altres punts d’interès de la ciutat.
Patrimoni visitable a Badalona
Amb la voluntat d’enfortir aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Badalona, juntament amb el Consorci de Promoció d’Enoturisme DO Alella, ha preparat una publicació impresa on es dona a conèixer el patrimoni visitable a Badalona vinculat amb la cultura vitivinícola, una tradició profundament arrelada a la ciutat des de la Baetulo romana fins als nostres dies. En aquesta publicació, que es lliurarà als visitants quan arribin al Museu de Badalona i que també es podrà trobar a l’Oficina de Turisme, es destaquen set espais de la ciutat referents de l’enoturisme: les Termes i el Decumanus del Museu, la Casa dels Dofins, la Casa de l’Heura, el monestir de Sant Jeroni de la Murtra, la masia de Can Miravitges, la masia de Can Coll i la Vall de Betlem (una iniciativa de recuperació del conreu de vinya al voltant de Sant Jeroni de la Murtra).
La segona tinenta d’alcaldia i regidora de l’Àmbit d’Impuls Econòmic i de Ciutat, Treball, Cultura, Ciutadania i Govern de l’Ajuntament de Badalona, Cristina Agüera, va explicar que és la primera vegada que Badalona impulsa una campanya com aquesta per atraure visitants que estan passant uns dies a Barcelona: “Badalona és una ciutat amb molts atractius turístics, per això des del govern municipal impulsem aquesta iniciativa que té la voluntat de reivindicar el patrimoni històric i, a la vegada, donar a conèixer entre els visitants altres indrets de la ciutat i la gran oferta gastronòmica i cultural que tenim”.