La setmana següent que s’hagi aprovat el pla d’usos de l’Eixample i amb la tensió entre els dos socis de govern de l’Ajuntament de Barcelona suposadament aplacada, un nou projecte urbanístic amenaça de tornar a encendre la metxa de la dissensió amb la presentació del nou projecte per a la ronda de Sant Antoni, que en línies generals suposa mantenir el projecte presentat al novembre amb alguns canvis que Barcelona en Comú justifica com l’acceptació de diverses demandes veïnals, però que no garanteixen que tingui el suport del PSC, que fa tres mesos ja s'hi va mostrar disconforme.
Cal recordar que la reurbanització de la ronda de Sant Antoni només compta amb un consens de partida unànime, la necessitat de fer desaparèixer la llosa que al seu dia va servir de base del mercat provisional de Sant Antoni, però amb fortes discrepàncies pel que fa a què s’ha de fer amb l’espai alliberat. Barcelona en Comú aposta per una conversió en eix verd que ha hagut de llimar aquestes últimes setmanes amb les entitats veïnals del Raval i de Sant Antoni, disconformes amb un projecte que inclou un carril bus, però que han hagut d’acostar posicions per aconseguir que, almenys, el projecte tiri endavant. El PSC, per la seva banda, s'hi va oposar votant al novembre una proposta de paralització del projecte per trobar nous consensos amb els veïns.
Tres mesos després, l’Ajuntament ha presentat el nou projecte de la mà de la primera tinenta d’alcaldia, Janet Sanz, i els regidors dels districtes afectats, Jordi Rabassa, de Ciutat Vella i Pau González, de l’Eixample. Segons el discurs oficial, el nou projecte “accepta i incorpora les peticions veïnals”, com ara la creació d’una “comissió de seguiment” i incorporar tot l’espai a l’Obrim carrers els caps de setmana. A la pràctica, això vol dir que el carril bus es manté en el tram entre el carrer Villarroel i comte d’Urgell, com a la proposta de novembre, malgrat l’oposició inicial dels veïns. A canvi, es reformulen els espais de càrrega i descàrrega i es posa el focus en la pacificació de l’eix verd de Tamarit i en la urbanització de les places del Dubte i el Pes de la Palla, tot plegat amb un guany de més de 1000 m² d’espai pacificat respecte de l’avantprojecte del novembre passat.
La intenció del govern municipal és iniciar la redacció del projecte executiu amb l’objectiu de tenir-lo enllestit al març per adjudicar les obres al juliol i iniciar-les a finals d’estiu, passant primer el projecte a aprovació de la comissió de govern, on, amb tot, ja compten amb la possible discrepància del PSC. La mateixa Janet Sanz ho ha verbalitzat en la presentació del projecte en recordar que “el PSC defensa la proposta del 2018”, un projecte que implicava el retorn del trànsit rodat. Això sí, a menys de quatre mesos de les eleccions, una nova fricció ja no sembla importar gaire a cap de les dues bandes.