Pas significatiu de la Sagrada Família per al disseny de la seva última façana. El Patronat de la Junta Constructora del temple, reunida aquest dilluns a la nit, ha aprovat que Miquel Barceló, Cristina Iglesias i Javier Marín siguin candidats a participar en la proposta artística de la façana de la Glòria, segons han avançat El Periódico i La Vanguardia. Les propostes han de servir perquè el Patronat pugui seleccionar l'artista o els artistes que finalment executaran l'obra del carrer Mallorca. La façana haurà d'estar composta per més de cent figures i hauran d'explicar l'infern i el cel de manera fidel a la teologia catòlica.
Un dels candidats que es va oferir, Miquel Barceló, proposa fer un gran mural de ceràmica a la façana de la Glòria de la Sagrada Família. L'artista mallorquí internacionalment reconegut s'ha interessat per guarnir la façana i fa uns mesos es va posar en contacte amb els responsables del temple. La proposta del pintor, escultor i ceramista originari de Felanitx ha estat estudiada per les comissions artística i teològica de la Sagrada Família que ara “valoraran les diferents opcions quan arribi el moment”. Recentment, Barceló va inaugurar una mostra exhaustiva de les seves ceràmiques a La Pedrera, també dissenyada per Antoni Gaudí.
Façana de la Glòria
Les obres de l'última façana del temple de Gaudí ja estan en marxa. Precisament, aquest dilluns es van començar a instal·lar al carrer Mallorca l'estructura sobre la qual anirà la bastida que, almenys durant cinc anys, servirà per aixecar els primers 40 metres de les quatre torres que conformaran la façana i una primera filera de vuit columnes. La instal·lació de la bastida s'espera que s'allargui tres setmanes i, posteriorment, es cobrirà amb tres lones gegants que reproduiran la imatge de la façana acabada.
La construcció de la Sagrada Família podria estar enllestida d'aquí a deu anys segons les previsions del temple. Així ho va confirmar fa unes setmanes el president delegat de la Junta Constructora de la Sagrada Família, Esteve Camps. Una de les fites destacades d’aquest any serà l’inici de la construcció de la part exterior de la façana de la Glòria, un procediment que arrencarà aviat quan rebin l’autorització municipal per instal·lar les bastides. Després de la façana de la Glòria, serà el torn de la Sagristia entre el carrer Marina i el carrer Provença. La primera fase arrencarà amb la construcció de les quatre torres a la façana principal, que se sumaran a les quatre de la façana del Naixement i a les altres quatre de la façana de la Passió. Cada façana està dedicada a un apòstol, la de la Glòria serà per a Pere i Pau al centre, situada a 120 metres.
Els treballs al carrer Mallorca començaran per les vuit columnes que han de sustentar la façana de la Glòria, la més elaborada del temple, orientada al mar i que haurà de ser l'entrada principal. Antoni Gaudí va dissenyar aquesta façana per representar la història de la humanitat segons les creences cristianes, des d’Adam i Eva fins al judici final, incloent-hi les ensenyances de Jesús i el camí fins a la glòria i la felicitat eterna. Tanmateix, l'obra inclou un conflicte: la construcció d’un pont per sobre del carrer Mallorca, rematat amb una escalinata, que per efectuar-se caldria expropiar els veïns de dos edificis del davant. De moment, la llicència permet construir en vertical i sempre dins del solar que ocupa la Sagrada Família. En aquesta façana, les quatre torres —de 9 metres de diàmetre— són més grans que les del Naixement i la Passió. La part que dona al pòrtic es recolza en vuit columnes, de les quals ja es poden veure les bases des del carrer i s'elevaran fins als 30 metres d'alçada.