La rebaixa dels abonaments de transport públic ha passat amb normalitat la seva prova de foc aquest dilluns, coincidint amb l’inici del curs escolar, en un matí que ha transcorregut sense incidències. A més, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), ha anunciat que des que van començar les rebaixes dels abonaments gestionats per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) les vendes d’aquests títols amb descomptes -50% per a la T-Usual i la T-Jove i 30% per a la T-Casual- s’han enfilat fins a més de mig milió. A més, la T-Usual ha multiplicat per cinc les vendes diàries respecte a abans de l’1 de setembre.
Segons ha informat TMB aquest dilluns, a causa de l’inici del curs escolar l’oferta de Metro i Bus s’ha augmentat fins a arribar al màxim de la seva capacitat i el servei s’ha desenvolupat amb normalitat i s’ha pogut absorbir tota la demanda. En el cas de metro en hora punta han estat funcionant tots els trens possibles en la que és l’oferta més alta de la història del metro de Barcelona. També en bus s’han posat el màxim de vehicles possibles sense arribar col·lapsar el trànsit. En tots dos casos s’ha produït un augment de viatgers que en el cas de metro ha estat d’un 34% més respecte al dilluns passat en l’hora punta del matí.
Així mateix, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat aquesta màxima oferta del servei de TMB i ha explicat que la previsió és un creixement del “percentatge d’usuàries i usuaris del transport públic amb la reducció de tarifes”. De fet, les xifres aportades per TMB avalen la previsió, ja que les vendes han continuat creixent des de la posada en marxa de les tarifes reduïdes el passat 1 de setembre i ja superen els 500.000 títols venuts per TMB i la venda de la T-Usual segueix incrementant-se exponencialment i ja suposa un 24% de les vendes, multiplicant per cinc les vendes d’aquest abonament en un dia ordinari abans de l’aplicació de les noves tarifes.
La T-Casual continua com la més venuda
Tot i l’augment de les vendes de la T-Usual, la T-Casual es manté com el títol més venut després de multiplicar per 1,3 les seves vendes, i representar el 29% del total dels abonaments venuts. Per la seva banda, la T-Jove multiplica per 7 les seves vendes des de l’aplicació de les noves tarifes. El 98,5% de les vendes s’han realitzat mitjançant les distribuïdores i els canals digitals de TMB.
200.000 títols de Renfe expedits
Per la seva banda, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha destacat l'acollida que els descomptes del transport públic han tingut al territori català, amb més de 200.000 títols gratuïts expedits, 170.000 dels quals són abonaments de Rodalies i la resta Mitjana Distància convencional. La mesura, que es va activar l'1 de setembre passat, ja compta amb 670.000 abonaments bonificats expedits a tot Espanya, dels quals 660.000 corresponen a abonaments gratuïts de Rodalies, Rodalies i Mitjana Distància convencional i 10.000 corresponents als serveis Avant i AVE amb un 50% de descompte.