Després d’una important mobilització del taxi aquest dimarts al matí pel centre de Barcelona en demanda d’una regulació rigorosa per a les VTC que freni l’activitat d’empreses com Cabify, Uber i Bolt, l’assemblea convocada per la principal associació del sector, Élite Taxi, ha aprovat desplaçar les futures mobilitzacions a altres àmbits, en concret al port, especialment a les terminals dels creuers, a l’aeroport i a l’estació de Sants. Una decisió que, de moment, no inclou cap convocatòria concreta a l’espera que es puguin resoldre les seves principals demandes, que a més del conflicte amb les VTC inclou també la petició de posar sobre la taula una altra qüestió, l’elevat preu de les assegurances.
Així, després d’una marxa lenta en que haurien participat, segons Tito Álvarez, portaveu d’Élite Taxi, uns 1500 vehicles, els taxistes s’han reunit en assemblea a la Gran Via entre passeig de Gràcia i el carrer Casp, on, entre petard i petard, i amb mitja hora de retard sobre l’horari previst, Álvarez ha recordat que “Barcelona és un referent de la lluita contra les plataformes” i això ha estat possible gràcies a que “el taxi de Barcelona no només es defensa, és que guanyem”, afegint que el negoci de les VTC “no és progrés, és esclavitud” i exclamar que per això mateix, la decisió del sector és “fer-los fora”.
Reunió amb el ministeri passat el 9-J
Tot i que la principal reunió de la mobilització és l’exigència d’un decret per part del Govern per regular les VTC per la via d’urgència, Élite Taxi ha introduït també la qüestió de les assegurances, ja que segons Álvarez, es paguen “més de 3.000 euros per una assegurança a tercers”. Per això ha recordat que va obtenir de Salvador Illa el compromís de tractar la qüestió amb el ministeri de Transports i ha anunciat que ja s’està treballant en una trobada amb la màxima responsable del transport terrestre un cop passades les eleccions europees per tractar la qüestió, i també per demanar que s'habiliti les comunitats autònomes perquè puguin regular el sector.
En tot cas, Álvarez ha arribat a l’assemblea amb la proposta de treure del centre de Barcelona futures mobilitzacions, amb l’objectiu que “els milions de turistes vegi el nivell de lluita social de Barcelona” i per això ha apuntat que si no s’aconsegueixen les demandes que es presentarà al ministeri així com les que es demanen a la conselleria de Territori, “començarem a tallar el port de creuers i l’aeroport”. Per reblar l’anunci, Álvarez ha fixat la data de l’1 de setembre per tenir ja la regulació de les VTC o del contrari, “mobilitzarem tot el sector”.